Tempo  6 horas 30 minutos

Fecha de realización junio 2013

1,8
3,6

preto de Saldes, Catalunya (España)

Pujada a un cim emblemàtic de l'excursionisme català: el Pedraforca.

Hem arribat al mirador de Gresolet i mentre esmorzàvem hem fet un tomb per aquest bonic indret. Seguidament ens hem equipat i hem pujar fins el refugi i d'aquí cap al coll de Verdet, la pujada és sostinguda i no afluixa en cap moment. Un cop a dalt, comença la grimpada que no és difícil però tampoc et pots distreure. Cal grimpar de pujada i baixada tres cops doncs el cim està en el tercer.

El dia era clar i la vista fantàstica. Després d'un bon entrepà hem iniciat la baixada cap a l'emforcadura que es fa molt be i d'aquí per la tartera fins el final. La tartera té la part superior amb molt poc material la qual cosa fa que sigui molt relliscosa, però a partir de la meitat és molt divertida doncs pots baixar saltant, corrent, caminant, etc doncs la grava et frena convenientment.

Un cop al final s'ha de seguit el camí que planeja fins el refugi on hem fet un bon refrigeri.

Aquesta ruta l,hem feta en Pep i l.Ignasi

• Foto de alaruss

alaruss 16-sep-2015

Una ruta espectacular. Hay que tener un poco de experiencia para hacerla, especialmente la parte de la tartera.

ignasi&pilar 16-sep-2015

Gracias Alaruss, es cierto sobretodo en la parte más alto donde no hay mucho material descompuesto; sin embargo, a partir de la mitas no me negaras que es divertidísimo correr como locos hacia abajo. Salud

• Foto de ramon

ramon 06-oct-2015

Confirmo la diversión de la bajada de la tartera!. Creo que seria peor haberla hecho por el camino lateral.

Gracias por la ruta!

ignasi&pilar 11-oct-2015

Gracias por començar-la Ramon

• Foto de gnowee

gnowee 30-abr-2016

Esta ruta nunca falla, increíble entorno, su técnica, todo! Esta vez me ha acompañado mi perra. Saludos!

ignasi&pilar 01-may-2016

Hola Gnowee, havia nieve?

• Foto de gnowee

gnowee 02-may-2016

La valoración es del día 30 pero la ascensión de hace días. Te puedo confirmar que el miércoles pasado en la parte más alta, tanto del Pedraforca como el Comabona, hay nieve.

Saludos!!

• Foto de albertbonjoch

albertbonjoch 22-jun-2017

Es una de les ascencions clássiques i divertides per pujar al cim del Pedraforca. Cal estar una mica entrenat. Si no, el cansament i la tartera us ho farán pagar