0,9
1,8

preto de Fornalutx, Baleares (España)

La ruta d'avui comença a l'entrada del tunel de Monnaber, a on deixam els cotxes i a on arribarem un pic completada. Just al mirador que ens ofereix unes magnífiques vistes de Sóller i Fornalutx, al seu extrem dret ens despenjam pel tàlveg de roques provinents de l'excavació del tunel i que foren llançades coster abaix. És una, aquesta primera amb molta inclinació i molt bruta de pedres i escombreries llançdes pels turistes que s'aturen a contemplar la panoràmica del del mirador, UNA VERGONYA. Seguim cam abaix fins a arribar a una espècie de pista que seguirem fins que trobem un xaragall natural, no com l'abterior, és el xaragall de la camomil·la que travesssarem com poguem i ens dirigirem cap a l'unic pas que s'albira ja des d'aquí i que ens permetrà situarnos després d'una estona de pujada i creuant un marge o paret, transversal, als peus del penyal de la camomil·la i que se pot pujar fins adalt. d'es d'aquí continuam pel terreny ja molt planer i agradós cap a l'objectiu que dóna nom a la ruta d'avui, el penyal xapat. Per arribar a la seva base, hem de davallar des de la nostra posició actual, a la que tornarem una altra vegada per seguir la ruta, un pic visitat el penyal xapat. Pujar a les dues roques que el formen no és gaire complicat, tot i que pareix impossible. un pic a la seva base vorem que és relativament senzill per a persones avesades a grimpar, baldament hem d'anar amb precaució per que el xap és vertiginós i una caiguda des d'aquí seria mortal de necessitat. Un pic pujat ( o no) al penyal, tornam al punt a on erem abans i ens dirigim a assolir la part alta de la cerena de la Serra de Son Torrella pel punt que veim més baix i accessible, de totes formes no té pèrdua perque està ben fitat. Un pic adalt de la carena, tenim varies opcions, fer-la cap a l'esquerra, la cual cosa ens duria fins al penyal de sa regana i d'allà cap a la coma de n'Arbona i davallar cap a la carretera una altra vegada. O fer el que noltros hem fet avui per manca de temps, baixar cap a la pista que tenim abaix, la de la coma de son torrella que ens durà facilment fins a l'altre boca del túnel a on donarem per acabada la ruta.