Tempo  28 minutos

Fecha de realización agosto 2017

0,2
0,4

preto de Orís, Catalunya (España)

Aquest és la ruta una circular senzill i curta, tot i que amb un desnivell pronunciat a l'últim tram, que comença i acaba a la zona de pícnic, apte per anar-hi amb els més petits de la casa. És molt agraïda de fer, al tenir molts trams d'ombra i varis punts amb bancs on poder fer una pausa. També és una ruta molt fàcil de seguir sobre el terreny i on només hi han un parell de punts que poden dur a la confusió i que detallem amb fotografies incloses.

Està feta pensant en aquells no no vulguin fer la pujada sencera des del poble d'Orís. L'inici, és a la zona de pícnic: "Àrea de descans Camí del Castell", on s'hi pot aparcar sense cap problema i de manera gratuïta tot l'any, tret de les festes municipals d'Orís, unes dates durant les quals que sol està bastant ple.
Aquest tram de ruta.

Es recomana dur una roba adecuada tenint en compte que hi han trams amb vegetació baixa amb punxes, que poden fer malvé certes peces de roba o produir esgarrinxades fàcilment. Si es segueix la ruta, no hi ha cap perill notable i les zones més delicades hi ha una barrera de fusta.

La vegetació que es podrà observar està composada, principalment, per abres de fulla caduca com roures i alzines.

La fauna que s'hi pot trobar és escassa tot i que durant els mesos de primavera i estiu, es poden veure un bon nombre de papallones durant el tram final de la pujada al castell, sobretot, de l'espècie Hipparchia hermione, que gràcies als seus tons marrons i blancs, es camuflen a la perfecció amb l'escorça dels arbres.
Serà el punt d'inici de la ruta. El pícnic es diu: "Àrea de descans Camí del Castell" hi té vàries taules amb bancs, papereres i llocs amb ombra on aparcar el vehicle. Sempre hi ha lloc, tret de les festes municipals d'Orís a finals d'agost.
Un cop dins del pícnic, agafarem un camí a mà dreta molt estret amb vegetació per tots els costats.
En un raconet, veiem un parell de banc a l'ombra on predomina l'ombra i la calma.
Els últims bancs abans d'arribar al castell, un bon lloc per a fer fotografies amb una de les la poques façanes que queden. Hi toca el sol tot el dia.
A partir d'aquest punt, comencen les escales i ja no les deixarem fins arribar a dalt, intercalant també amb parts de pendent plana i estreta. A partir d'aquest punt, es poden observar una bona quantitat de papallones durante primavera i estiu que t'acompanyen pel camí fins dalt, espcialment, de l'espècie Hipparchia hermione que es camuflen a la perfecció amb l'escorça de les roures de la zona.
Aquesta serà l'única façana visible durant el camí i aquest, el millor punt per observar-la. També és un bon lloc per a veure l'església de Sant Genís d'Orís.
Finalment, s'arriba al que queda del castell. Per motius de seguretat, no es pot acostar a la vora havent-hi valles per evitar el pas i de passada, conservar el poc que queda. La zona consta de vàries plaques informatives sobre les muntanyes que es poden veure a més d'informació de les diferents parts del castell.
De baixada, després de passar pel banc solitari a peu del castell, enlloc de seguir baixant per on hem vingut i anar a parar als dos banc a la corba amb ombra, agafarem el caminet de l'esquerra.
Pocs metres de la primera intersecció, tornem a girar cap a l'esquerra. És el caminet que baixa i que està amb més vegetació baixa.
Baixant, tenim una bona postal de l'església enmig de la vegetació i la muntanya.
Per accedir-hi, veureu una porteta metàl·lica que dona al jardí de la part del davant de l'església.
Un cop sortim de l'església, al girar a mà esquerra veiem una font d'aigua potable amb uns bancs. D'allà es pot acabar de veure l'esglèsia per fora i també serà el punt de tornada cap a la zona de pícnic.