Tempo  5 horas 48 minutos

Fecha de realización septiembre 2018

3,9
7,8

preto de Port del Comte, Catalunya (España)

Caminada pel massís del Port del Comte, per pujar al Tossal de l’Estivella, la Tosa Pelada i el Pedró dels Quatre Batlles, des d’on hem baixat als prats Piquer i de Bacies, i retornar al punt de sortida passant per l’avenc de la Bòfia. Hem fet el recorregut amb pausa i tranquil·litat, ja que hem anat trobant bolets, quasi sense buscar-los, fet que ens ha anat retardant en la marxa.

Sortint des de l’aparcament de l’Estivella al prat de Botons, hem fet el següent recorregut:
Aparcament de l’Estivella – pista d’Arderic – prat de les Fontetes – prat de l’Orri – tossal de l’Estivella – clot Rodó – les Pedregueres – tossa Pellada – pedró dels Quatre Batlles – el Volturó o cap de les Pedrusques – les Pedrusques – refugi de la Bòfia – monument a Pauet Serra – prat de Bacies – els Rodells – avenc de la Bòfia – pista de la Ginebrosa – clot de la Vall – arribada al punt de sortida del aparcament de l’Estivella.

A ressaltar les imponents vistes que hom pot gaudir des de dalt d’aquests cims, que amb la seva privilegiada situació, són unes esplèndides talaies i hom pot albirar una gran quantitat de muntanyes i serralades, entre les quals, hi ha com a més properes, el Cadí, Pedraforca, serra del Verd, serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, Rasos de Peguera, etc i ja més llunyanes, el Puigmal, Bastiments, Balandrau, Taga, diversos cims de la Cerdanya francesa i d’Andorra, l’Aneto, Mont Perdut, Posets, Pica d’Estats, etc. i per la vessant sud, serra de Busa, Cabrera, Montseny, la Mola i Montserrat.