Tiempo en movimiento  unha hora 19 minutos

Fecha de realización enero 2020

1,3
2,7

preto de Sant Martí d'Albera, Occitanie (France)

Magnífica experiència pirinenca, malgrat moure'ns per cotes més pròpies de serralades de menys alçada. Comencen l'itinerari a un gran pàrquing al Coll de l'Ullat, al costat del Xalet de l'Albère (alberg-restaurant), on arribem per una pista asfaltada (D71A) des del Portús. L'ascensió comença amb pendent fort, i és fàcil d'intuir pel fressat que està el terreny; cal seguir les marques de GR (vermelles i blanques) per dins d'un bonic bosc que alterna coníferes i àlbers, fins a connectar amb la carena, moment en què deixem el rumb sud-est per caminar, ara ja més suau i per praderies, vers l'est. A partir d'aquí l'orientació és molt evident, atès que es veuen en tot moment les antenes que coronen el cim, a banda de que hem de mantenir-nos al camí que segueix de prop la carena. El descens desfà el camí d'ascens, sense més.

Pujant

Passar la tanca i a esquerra