Tempo  5 horas 8 minutos

Fecha de realización octubre 2020

2,8
5,6

preto de Alfara de Carles, Catalunya (España)

En aquesta ruta pugem al Mont Caro de 1442 m que està situat al massís dels ports de Tortosa-Beseit, al Parc Natural dels Ports, i que és el cim més alt de les comarques tarragonines i també, pot ser, el més emblemàtic.

La ruta és molt panoràmica, ja que des del Coll de Pallers quasi sempre tenim àmplies vistes sobre el paisatge. Destaquen les vistes des del mirador del Caro des d'on s'obri un panorama espectacular sobre la costa i el Delta de l'Ebre.

Recomane no arribar molt prompte al Cim, ja que com que el mirador està orientat cap a l'est, al matí tenim el sol de cara. Per altra banda com que es pot arribar amb cotxe queda l'opció de pujar una vegada acabada la ruta i gaudir de les vistes a la vesprada amb una llum més favorable.

També cal destacar que des del Coll de Pallers fins al cim el sender és prou costerut i de vegades estret. No és en absolut difícil, encara que tal vegada alguna persona poc acostumada a la muntanya pot no sentir-se còmoda.

Tant al principi, fins al coll de la Carrasqueta, com a la baixada des del Cim del Caro, hi ha trams en què caminem per l'asfalt. No trobem quasi trànsit i en la baixada el sender va travessant la carretera en tal d'evitar al màxim el tram d'asfalt. S'ha d'anar atents, ja que de vegades es perd la referència de per on continuar el sender per evitar la carretera.
Refugio de montaña

Refugi de Caro

Intersección

Coll de la Carrasqueta

En el Coll de la Carrasqueta deixem l'asfalt i pugem per un sender cap al Coll de Pallers.
Porto de montaña

Coll de Pallers

Al Coll de Pallers agafem el sender cap a l'esquerra que continua de pujada.

La Gronsa

Moleta Redona 1359 m

Panoramica

Vistes

Cima

Cim del Caro 1442 m

El Cim del Caro està ocupat per antenes de comunicació i alguns edificis. També hi ha un mirador des del qual es té una esplèndida vista de tota la línia de costa i el Delta de l'Ebre.
Intersección

Sender

Iniciem la baixada per l'asfalt que no tardem a deixar per un sender que anirà tallant la carretera en les seues contínues ziga-zaga.

Desviament

Després de caminar un tram per l'asfalt trobem un cartell a una corba molt pronunciada cap a l'esquerra. Allí s'inicia el desviament cap al Cim de la Barcina i on tornarem després per a continuar la baixada.
Cima

Cim de la Barcina 1359 m

Des d'aquí continuen tenint magnífiques vistes de la línia de costa.

Restaurant Pous de Neu

En aquest restaurant trobem un bon lloc on deixar el vehicle i on prendre alguna cosa al principi o final de la ruta.