Tempo  7 horas 13 minutos

Fecha de subida 10 de septiembre de 2014

Fecha de realización septiembre 2014

6,5

preto de Schmiedefeld am Rennsteig, Thüringen (Deutschland)

Caminada llarga pel Rennsteig que valorem com a "moderat" per la distància ja que no té cap mena de dificultat i el camí està molt ben marcat. Transcorre per boscos molt bonics però per nosaltres, més mediterranis, al final resulten un xic monòtons.
Cal destacar el bon estat dels boscos i del sotabosc, amb innumerables quantitats de bolets, sobre tot pinetells que no cullen encara que avui hem comprovat que malgrat la seva perfecte aparença, pràcticament tots estan completament corcats.
Sortim de la Rennsteig Banhof trobant de seguida la "R" que ens guiarà tot el camí. Passem unes quantes cabanes-refugi, obertes a tothom i en un estat de conservació excel·lent, permetent als qui fan tot el recorregut trobar un lloc per passar la nit (sempre que portis els estris pertinents).
També anem trobant panells indicant-nos en cada moment on som i rètols que ens marquen el que ens queda fins al nostre destí. Tots els trencants estan degudament senyalitzats i a més, sempre tenim la "R" pintada de blanc que ens acompanya.
Anem primer fins a Schmücke, on hi ha hotel i restaurant, després deixant el camí, fem 1,5 km fins assolir el cim del Schneekopf de 978 m on hi ha una torre horrible de formigó, una de comunicacions i un restaurant obert el 2009.
Tornem al Rennsteig (han sigut 3 km en total de desviació) i continuem. Nosaltres fem una petita marrada a l'esquerra del Rennsteig baixant per una pista en forta pendent fins un punt de vista "Aussicht" però que realment no valia la pena. Reculem altre cop fins al Rennsteig i continuem fins al punt de vista anomenat "Aussicht Plänkers" on en un dia clar la vista pot ser força bona (si no deixant créixer més els pins).
A partir d'aquí reculem pel mateix camí fins a la Rennsteig Banhof, fent una petita parada al restaurant de Schmücke per recuperar forces.
Creiem que cal una petita visita a l'estació, record d'altres temps.