-
-
98 m
11 m
0
1,0
2,0
4,05 km

Vista 953 veces, descargada 13 veces

preto de Dexo, Galicia (España)

Esta ruta permite combinar tramos de litoral costeiro con zonas interiores polo que o contraste de flora e fauna é importante dentro do espazo protexido da Costa de Dexo e Serantes (Monumento Natural).

Esta ruta percorre os espectaculares escarpados da costa, con especial atención ao filón de pórfido granítico coñecido como “O Seixo Branco” que da nome a esta ruta.
Nesta combinación de elementos moldeados polo vento destacan os cantís, illotes como A Marola ou O Marolete, ou furnas mariñas, formacións xeolóxicas na rocha orixinadas pola erosión conxunta do vento e do mar (A Regocha ou Ollo pequeno ou Ollo grande).

No tramo costeiro domina a matogueira almofadada ou outras especies adaptadas a un litoral caracterizado polas acometidas do vento e as escarpas rochosas; destacando endemismos galaicos ou noroccidentais ibéricos coma a Armeria pubigera ou especies representativas coma o toxo (Ulex europaeus). Cara o interior xa dominan as zonas boscosas.

A situación escarpada e estratéxica da costa converteuna no emprazamento dunha batería militar para a protección da zona costeira e das cidades de A Coruña e Ferrol xunto a outras moitas baterías e castelos ao longo da costa ártabra. Historicamente tamén é unha zona de destacada influencia castrexa: castro de Subiña.

Trátase dunha ruta circular con inicio/fin na zona de Canabal, a escasos metros do club de tenis. No transcurso da ruta pasaremos pola batería, polo filón xeolóxico onde poder contemplar unhas espectaculares panorámicas da ría e da cidade de A Coruña, polas furnas ou chegar ata o alto da Subiña onde o castro. En xeral, afíncase nunha zona de especial beleza natural, con gran valor paisaxístico e ornitolóxico.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Esta ruta permite combinar tramos de litoral costero con zonas interiores por lo que el contraste de flora y fauna es importante dentro del espacio protegido de la Costa de Dexo y Serantes (Monumento Natural).

Esta ruta recorre los espectaculares escarpados de la costa, con especial atención al filón de pórfido granítico conocido como “O Seixo Branco” que da nombre a esta ruta.
En esta combinación de elementos moldeados por el viento destacan los acantilados, islotes como A Marola o O Marolete, o cuevas marinas (“furnas”), formaciones geológicas en la roca originadas por la erosión conjunta del viento y del mar (A Regocha o Ollo pequeno o Ollo grande).

En el tramo costero domina el matorral almohadillado u otras especies adaptadas a un litoral caracterizado por las acometidas del viento y los escarpes rocosos; destacando endemismos galaicos o noroccidentales ibéricos como la Armeria pubigera o especies representativas como el tojo (Ulex europaeus). Hacia el interior ya dominan las zonas boscosas.

La situación escarpada y estratégica de la costa la convirtió en el emplazamiento de una batería militar para la protección de la zona costera y de las ciudades de A Coruña y Ferrol junto a otras muchas baterías y castillos a lo largo de la costa ártabra. Históricamente también es una zona de destacada influencia castreña: castro de Subiña.

Se trata de una ruta circular con inicio/fin en la zona de Canabal, a escasos metros del club de tenis. En el transcurso de la ruta pasaremos por la batería, por el filón geológico donde poder contemplar unas espectaculares panorámicas de la ría y de la ciudad de A Coruña, por las “furnas” o llegar hasta el alto de Subiña donde el castro. En general, se encuadra en una zona de especial belleza natural, con gran valor paisajístico y ornitológico.

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta