Tempo  4 horas un minuto

Fecha de realización agosto 2013

3,7
7,4

preto de Escudeiros, Galicia (España)

Lemos na páxina web de Turgalicia deste sendeiro:

“Na súa parte inicial, ao chegar á presa de Cachón, percorre durante case 2 km unha canle hidráulica que foi construída a mediados do S. XX para desviar a auga do río e producir enerxía que abastecía as minas de estaño da Serra de Seixosa.

Tras finalizar o tramo da canle no lugar coñecido como a Bomba, no meandro do río Arnoia denominado Coto de Seoane, acométese un forte ascenso en dirección oeste, retomando o curso do río para contemplar os vestixios dos Muíños da Chancela na beira oposta ao sendeiro polo que transcorre o percorrido.

Na aldea do Viso pódese visitar a pequena capela das Angustias antes de ascender por un estreito sendeiro entre valados e alcanzar as cotas altas da serra do Seixival; o final da ruta está no Santuario de Nosa Señora do Val que é un edificio barroco no antigo Camiño de Santiago que viña dende Porto e Celanova. Chaman a atención os restos do patio renacentista sen rematar onde se asenta o camposanto.

Dende o santuario pódese volver a Escudeiros a través dunha pista de tres quilómetros de percorrido en dirección leste.”

Eu aconsello facer o percorrido no sentido inverso ao proposto por Turgalicia xa que deste xeito iremos a contracorrente do Arnoia e con vistas coido que máis fermosas. O track é do sendeiro ampliado para facelo circular.

Lugar de remate da canle de Escudeiros.
Lugar do concello de Gomesende. Un número importante de casas atópanse en estado ruinoso.
Antiga canle de auga para o aproveitemento hidroeléctrico no río Arnoia.
Ermida en O Viso, Gomesende.
Carballeira nas marxes do río Arnoia.
Carballeira no camiño entre Escudeiros e o río Arnoia.
Inicio da canle de Escudeiros na presa do Cachón.
Inicio do percorrido en San Xoán de Escudeiros, concello de Ramirás.
Cruceiro na praciña de San Xoán de Escudeiros, Ramirás.
Cruceiro en San Xoán de Escudeiros, Ramirás.
Cruceiro preto do Santuario de A Nosa Señora do Val.
Parroquia de San Xoán de Escudeiros, no concello de Ramirás.
Lavadoiro e fonte en O Viso, Gomesende.
Lavadoiro con fonte en Arnoia Seca, Gomesende.
Igrexa parroquial de San Xoán de Escudeiros, concello de Ramirás.
Santuario na parroquia de Santa María do Val de Poulo, no concello de Gomesende. A edificación é de estilo barroco e hai partes sen rematar de construir.
Lugar no concello de Gomesende.
Pasarela que salva un pequeño rego que baixa desde Escudeiros para desembocar no río Arnoia.
Bosque de piñeiros no camiño que vai de Escudeiros ao Santuario de A Nosa Señora do Val.
Represa no río Arnoia para desviar parte das augas pola canle de Escudeiros.
Río que nace en Vilar de Barrio e logo de 84,5 Km desemboca no Miño no concello de Arnoia.
Vistas panorámicas sobre o canón do río Arnoia e o seu bosque de ribeira.