• Foto de Ruta Albán-Tremuzo

Fecha de realización enero 2010

3,5
7,0

preto de Rates, Galicia (España)

Cun percorrido aproximado de 14 km, inicíase esta ruta no Albán (lugar de Rates). Comezamos subindo os 253 chanzos de madeira a carón dos cinco muíños do regato do Albán, que nace na Fonte do Foxo. Antigamente os veciños moían nestes muíños os cereais. Construíanse a escasos metros uns dos outros para aproveitar ao máximo a forza da auga provocada polo desnivel do terreo.

Máis adiante pasaremos polo lugar de Albeida. Dende o seu alto podemos contemplar unha fermosa panorámica da ría, importante zona de produción marisqueira e pesqueira. Nos meses de decembro e xaneiro é famosa a recolleita de pipións (peixe que vén desovar aos areais).

Dende Albeida baixaremos ata o Requeixo, pasando pola aldea de Bara. Na Punta Requeixo collemos o paseo marítimo que nos levará bordeando a costa ata a praia de Broña, a máis grande do concello, na que podemos facer un descanso. Conta con zonas verdes e mesas.

Continuando polo paseo marítimo chegamos á área recreativa e á pequena praia de Siavo, na localidade do Freixo. Nesta localidade está o porto marítimo máis importante de Outes, dotado dunha sólida industria naval.

Seguindo a ruta, pasamos a carón da fermosa igrexa parroquial de San Xoán de Sabardes, de estilo barroco (S XVII) e cun dos altares máis belos da zona. Ao seu carón está a actual casa rectoral que foi antigamente un mosteiro benedictino. Elementos máis destacados son a robusta chimenea, a solaina de columnas ochavadas e a espléndida galería de columnas sobre balaustrada de pedra. No adro tamén podemos contemplar un cruceiro datado do 1878.

E logo continuamos a subida ao monte Tremuzo (525 m de altura). É o máis alto do Concello de Outes e dispón dunha zona recreativa. Dende o cumio podemos ver unha das vistas máis espectaculares da nosa ría.