Tiempo en movimiento  unha hora 49 minutos

Tempo  2 horas 10 minutos

Coordenadas 1649

Fecha de subida 21 de enero de 2018

Fecha de realización enero 2018

  • Valoración

     
  • Información

     
  • Fácil de seguir

     
  • Entorno

     
-
-
253 m
142 m
0
2,4
4,9
9,72 km

Vista 1614 veces, descargada 59 veces

preto de Logrosa, Galicia (España)

Fácil e fermosa ruta por terras de Brion. O inicio faise dende a ponte sobre o Rio Tambre que se atopa separando Negreira de Brion. Os primeiros kms fanse o carón do rio e a través de numerosos carteis un dáse conta da gran tradición pesqueira que existía hai anos en esta zona, con infinidade de pesqueiras. Pouco despois deixamos o rio para dirixirnos ata a Parroquia de Ons, atravesámola en dirección este, sempre guiados polas indicacións da ruta que son numerosas e suficientes. Aproximadamente no km 6.300 hai un desvío que o ben seguimos a izda pola ruta marcada, ou ben desviámonos a dereita en dirección a Fervenza do Pozo Negro, eu tomei esta segunda opción e continuei ata o remate da ruta.

Mide

Ruta da Lamprea (Brión)

horario 2h 25'
desnivel de subida 212 m
desnivel de baixada 212 m
distancia horizontal 9,7 Km
tipo de percorrido Circular

severidade del medio natural 1
orientación en el itinerario 1
dificultade en el desprazamento 1
cantidade de esforzo necesario 2

Condiciones de todo o año, tempos estimados segundo criterio MIDE, sin paradas.

Calculado sobre datos de 2018.
El río Tambre tiene una longitud de 124,5 kilómetros desde su nacimiento en la laguna de Sobrado dos Monxes hasta su desembocadura en Ponte Nafonso (Noia), y de tiempos antiguos siempre destacó por su riqueza piscícola -en el siglo X se documenta que existían pesqueiras en su cauce-, en la que prevaleció una de sus dos denominaciones: Tamara y Tambre. El río fue cortado por una enorme presa inaugurada en abril de 1950, después de tres años de obras de cuyo inicio se cumplen 70. Aunque antes había existido una presa anterior, desde 1927, mucho más pequeña y dotada de una escala para que funcionasen las pesqueiras tradicionales cuando lampreas, reos o salmones remontaban el Tambre. Aquella, fue la presa más importante de Galicia hasta la Guerra Civil. De hecho, de la central Salto do Tambre -hoy Tambre I-, en Noia, partieron las primeras líneas eléctricas hacia Santiago, Pontevedra, Vigo o Ferrol, lo que da una idea de la importancia que la presa supuso como motor para el avance de Galicia. Con el fin de satisfacer una demanda energética que iba en aumento se construyó una nueva presa, de 44 metros de altura y, por consiguiente, un embalse de mayor capacidad. En su construcción, el Tambre quedó prácticamente seco, disminuyendo su riqueza piscícola de lamprea, truchas, reos, salmón o anguila. Las diez pesqueiras documentadas entre Brión y Negreira, quedaron anegadas, aparte de permitírsele el no habilitar una escala para que las especies migratorias remontasen y bajasen el río, condenándolo a su muerte piscícola cuando en mayo de 1950 comenzaron a embalsarse sus aguas. El gran descenso experimentado por el Tambre este año, sacó de nuevo a la luz, los vestigios de las pesqueiras -aquí llamadas canales y clasificadas popularmente según su modelo de agulla, de una perna o de dos pernas-, claramente diferenciadas de las de otros ríos como el Miño o el Ulla, siendo la parroquia brionesa de Ons, la que se llevaba la palma en número.
A Igrexa de Santa María de Ons é un elegante templo neoclásico que substituíu a outro anterior como templo parroquial. O edificio de gran sinxeleza comezou a ser construído en Fonte Paredes, un lugar diferente ao do antigo templo (Lugar da Igrés), no ano 1788. Isto xustificábao o párroco Manuel Pastoriza Taboada por ser o lugar “más apto y proporcionado por todos motivos para la fábrica y comodidad de todos los vecinos y pasageros”. O deseño foi de Xoán López Freire e en 1791 seguiron as obras co proxecto para a torre e fachada do mestre Xoán Domínguez de Santiago de Compostela. O edificio é de planta rectangular dunha soa nave e presbiterio rectangular. No lado esquerdo ten unha sancristía que fora construída como unha capela lateral. Se fora construída a outra do lado dereito sería una igrexa de planta de cruz latina. A fachada está enmarcada nun gran arco de medio punto que acolle a imaxe da Virxe, e amosa na parte da arquitrabe superior adornos axedrezados. A torre da campás ten catro vans con arcos para acoller ás campás e remata na parte superior nunha pequena cúpula. No remate das esquinas da fachada ten dous pináculos que son parte da escasa ornamentación que amosa a igrexa. No interior hai un fermoso retábulo de pedra que foi tallado en 1789 polo escultor de Noia Antonio Fabeiro . Na representación escenográfica vemos a Asunción da Virxe, rodeada de anxos que tentan subila cara o ceo, enmarcada baixo un arco que lembra aos do triunfo romanos.
A fervenza do Pozo Negro está no río Chavielos, cerca da súa desembocadura no río Tambre e rodeado dunha gran carballeira. Ten uns 6 metros de altura na caída entre rochas e orixina unha poza na canle do regueiro, que logo desafoga en pendente.

4 comentarios

  • Foto de josecarlosbellido

    josecarlosbellido 24-jun-2018

    He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

    Bonita ruta por tierras de Brión (aunque a tiro de piedra de Negreira). Debo felicitar a manumkds por la exhaustividad de datos y fotos que completan un recorrido que, por otro lado, es fácil de seguir. Sólo echo de menos en la cartelería que recorre la ruta (espléndida recuperación toponímica) unas indicaciones razonables del trabajo en las “pesqueiras”.
    De nuevo, gracias.

  • Foto de manumkds

    manumkds 24-jun-2018

    Ciertamente la ruta es muy sencilla en general, de seguir y físicamente. También opino como tú, una ruta con tanta historia, y realmente muy cercana en el tiempo, merece la pena informarla más, pero bueno. Gracias por tu comentario y me alegro de que gustara .

  • Foto de Luchoalcala

    Luchoalcala 26-ago-2018

    He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

    Magnífica

  • Foto de manumkds

    manumkds 26-ago-2018

    Me alegro de que la disfrutaras 😉

Si quieres, puedes o esta ruta