2,5
5,1

preto de Covelo, Galicia (España)

Esta ruta está promovida pola comunidade de montes de Santiago de Covelo e conta con sinalización moi escasa a base de frechas e marcas en forma de pegadas de lobo.
No centro de Covelo hai un panel con información da ruta, que podemos comezala no barrio do Castro ou ben acceder a ela por outro lado desde o quilómetro 623,5 da estrada N-120, preto do alto de Fontefría. Se poñemos as botas neste derradeiro punto, metémonos por entre un piñeiral que nos leva ata as brañas do Porto do Boi e logo collemos por un camiño que sae antes das brañas e que vai paralelo pola esquerda ao río Ponte Piñeiros.
Ao acadar o rego dos Bidros e a súa fonte, baixamos entre a arboreda, atravesando o río de Ponte Piñeiros pola ponte Pereiro. Acompañamos a baixada do río pola outra beira e facemos un pequeno desvío para subir a coto Barobe, cunhas boas vistas a moitos quilómetros arredor.
Baixamos e seguimos paralelos ao río e a pouco de pasar por unha frondosa corredoira temos a oportunidade de ver un calvario e unha almiña. Continuando o vía crucis poñémonos no castro de Covelo. Reparade no cruceiro porque na súa basamenta hai petróglifos.
Retrocedemos e imos cara ao río durante uns douscentos metros polo camiño asfaltado e ao chegar ao indicador do camiño das Caldiñas, metémonos na fraga para chegar ata a ponte da estrada; volvendo de novo hacia atrás polo mesmo camiño.
Agora a ruta segue polo camiño da dereita e condúcenos a área de lecer no río Ponte Piñeiros, onde está o muíño de cubo e os restos doutro con súa canle.
Logo de dous valos para o gando e unha lápida no camiño da fonte dos Bidros, acadamos un punto por onde xa pasaramos antes. Continuamos a andaina polo carreiro que sobe a dereita por medio dunha fermosa fraga e as beiras do rego dos Bidros, quedando a nosa esquerda as brañas do Chan de Lodoso.
Deixando atrás un abetal, subimos pola esquerda para rematar no punto onde comezamos, a beira da estrada N-120.

Abetal

Valo 3

30-ENE-11 14:14:41

edoarado 01-feb-2011

Tengo pendiente arrastrar a unos amigos hasta Covelo para hacer el PR-G 95 Ruta dos Carranos. Me anoto esta para completar el día. Tiene muy buena pinta.

Un saludo

jesussimon 01-feb-2011

La ruta está bien. Tiene zonas muy interesantes como la del castro de Covelo. Saludos.

edoarado 13-feb-2011

¡Preciosa!

La hice este sábado con mis padres y realmente merece la pena acercarse.

Las vistas desde Coto Barobe merecen el esfuerzo de la cuesta. Esa parte del río zigzagueando encañonado en el valle son preciosas.

La zona de fonte dos Bidros también es preciosa.

Ahora a esperar a que los árboles se llenen de esas brillantes hojas nuevas para echarle otro vistazo.

La única pega (para los promotores) es que la señalización es fácil de seguir siempre que el sendero se realice en el sentido que ellos lo planearon (sentido antiorario), ya que las flechas indicadoras solamente señalan hacia donde hay que ir, no de donde se viene.

Muchas gracias por compartirla. Una pequeña joya.

Un saludo

(Por cierto, antes de salir me crucé con tu hermano por la calle)

jesussimon 13-feb-2011

Quedé intrigado con dos cosas en esta ruta: ¿cuál es A Pedra do lobo? ¿Coto Barobe?. La otra: ¿De quién será esa tumba que se encuentra en el camino da fonte dos Bidros?. Saludos de Suso.

edoarado 14-feb-2011

Ciertamente. Yo pienso que "A pedra do Lobo" pudiera ser el petroglifo de coviñas que hay en el castro, ya que aunque no se parece demasiado a la huella de un lobo la imaginación popular tiene gran margen para establecer similitudes. Lamentablemente no se nos ocurrió preguntar a ninguno de los paisanos con los que nos cruzamos y con los que hablamos de la ruta.

La lápida que hay en el camino también nos dejó muy intrigados, no conseguimos leer el texto con claridad. ¿Está asociada a una tumba? Parece situada sobre la piedra, de modo que no pudiera haber nadie enterrado.

Habrá que investigar ... o dejar volar la imaginación.

Saludos

• Foto de jotrico

jotrico 18-dic-2013

Hemos hecho esta ruta el pasado lunes ampliada con los pinares de Fontefría, resultando un precioso recorrido sobre todo en un día soleado y fresco como el que nos tocó en suerte. Podéis verla en www.sendereando.es.
    Nuestro agradecimiento a jesussimon por haberla compartido en wikiloc.

jesussimon 18-dic-2013

Muchas gracias por tu comentario, José.
    Saludos de un asiduo a tu blog senderista.