2,9
5,9

preto de Ramil, Galicia (España)

Nesta xornada imos visitar as dúas Férvedas mais famosas que temos no noso entorno mais preto no concello de Carballo.
Nesta zona imos atopar coa falla que forma a depresión Meridiana, un dos accidentes xeográficos máis importantes da Galicia que se extende do Norte ao Sur e divide as parroquias de Rus e Entrecruces en dúas partes: as chamadas ‘Alta’ e ‘Baixa’. Este fenómeno natural provocou a aparición dos saltos de auga coñecidos como férvedas e que dan o seu nome a ruta.
Escomenzamos na Férveda de Rus, también coñecida como de Ramil, a que se vai por unha derivación que apenas abandona o percorrido principal.
Tras cruzar o Rego da Férveda, unha señal indica a presencia da igresa barroca de Santa María de Rus. O camiño continúa por un bosque frondoso ata chegar a Igresia de San Xens de Entrecruces. A partires de aquí iníciase un forte ascenso ata encontrar o desvío a Férveda de Entrecruces, principal atraccion de hoy y onde o río Outón salva 50 metros de desnivel en un cuadro realmente espectacular donde a auga rebosa en caudal por todos os lados. A poucos metros, encóntrase o final do percorrido na Capela de San Paio, de estilo gótico onde remata a ruta.
DATOS TECNICOS: ruta lineal duns 12 kms. que nos pode levar unhas catro horas, e no seu grao de dureza pódese catalogar como "MODERADA" pois ten algunhas pendentes algo sofocantes para a xente que non esté acostumbrada a camiñar e aparte hay una baixada final que pode ser un poco cargante para os Xeonllos.