2,7
5,4

preto de Sangés, Galicia (España)

Esta ruta discorre por carreiros que se internan nas fragas de San Xés e das Reigadas, que forman parte da ZEC Carballido, que conserva uns dos máis importantes bosques autóctonos atlánticos de Galicia. As fragas están presididas polo carballo pero tamén destacan pola súa rareza o cancereixo, o olmo de montaña e o teixo. A carón dos ríos Reigadas e Bidueiro, a ruta permítenos gozar dos bosques de ribeira e das seimeiras que os salpican. Unha pequena derivación achéganos, seguindo augas arriba o rego de Bounote, á espectacular seimeira do Pozo da Chamosa.
A ruta tamén nos descobre interesantes mostras de patrimonio etnográfico nas diversas aldeas de lousa polas que pasa, como os hórreos e as vivendas tradicionais. Nos ríos hai varios muíños, antigos machucos e incluso a importante ferrería de Bogo, fundada en 1534 e reconstruída no s. XVIII.
********************************************************************************************
Esta ruta discurre por senderos que se internan en los bosques de San Xés y de As Reigadas, que forman parte de la ZEC Carballido, que conserva unos de los más importantes bosques autóctonos atlánticos de Galicia. Los bosques están presididos por el roble pero también destacan por su rareza el serbal de cazadores, el olmo de montaña y el tejo.
Al lado de los ríos Reigadas y Bidueiro, la ruta nos permite disfrutar de los bosques de ribera y de los saltos de agua que los salpican. Una pequeña derivación nos acerca, siguiendo aguas arriba el arroyo de Bounote, a la espectacular cascada del Pozo da Chamosa.
La ruta también nos descubre interesantes muestras de patrimonio etnográfico en las diversas aldeas de pizarra por las que pasa, como los hórreos y las viviendas tradicionales. En los ríos hay varios molinos, antiguas construcciones como machucos e incluso la importante ferrería de Bogo, fundada en 1534 y reconstruida en el s. XVIII.
This route runs along trails that go deep into the forests of San Xés and As Reigadas, which are part of the Carballido SAC, which preserves one of the most important autochthonous Atlantic forests of Galicia. The forests are dominated by oak trees, but also stand out for their rarity: the rowan, the wych elm and the yew tree.
Next to the Reigadas and Bidueiro rivers, the route allows us to enjoy the riverside forests and the waterfalls that splash them. A small bypass leads us, following upstream the Bounote stream, to the spectacular waterfall of Pozo da Chamosa.
The route also shows us interesting samples of ethnographic heritage in the various slate villages through which it passes, such as granaries and traditional houses. In the rivers there are several mills, old buildings such as forges and even the important foundry of Bogo, founded in 1534 and rebuilt in the eighteenth century.