udAL

Tempo  3 días 10 horas 59 minutos

Fecha de subida 6 de julio de 2020

Fecha de realización julio 2020

preto de Osor, Catalunya (España)

Travessia que ens hem inventat des d'Osor al voltant del pantà de Susqueda passant per dalt del cingle del Far, Rupit i Tavertet realitzada en 4 dies.

Ruta molt variada principalment per camins de bosc i pistes de sorra amb uns paisatges impressionants. La part amb mes vistes es la que transcorre per dalt del cingle des del Far fins a Tavertet. La segona fase pel sud del Pantà de Susqueda transcorre per camins de bosc molt verges no menys impressionants.

Sortint d'Osor, agafem el Cami del Nord (GR-83) enfilant cap a Coll de Nafrè, baixem fins la Presa de Susqueda i seguim fins a Sant Martí Sacalm. Després enfilem cap al Far passant pel Grau de Santa Anna. Aquí hi ha dos miradors, el del restaurant del Far (protegit amb vallat) i el que es troba seguint el cingle (mes descobert però mes impressionant). Seguim el cingle passant pel Pla de l'Om fins al Mirador del Salt de Sallent. Seguint la riera cap a Rupit trobem la Font de la Pomareda (amb una parada i bany a la gorga del costat) fins arribar a Rupit, un bon lloc per carregar forces i subministres.

Sortint de Rupit enfilem pel GR-2 fent un desviament per visitar la Bauma de Cortils fins arribar a Tavertet. Aquí trobem un mirador que encara el Pantà de Sau fins a Vic. Seguim GR-2 baixant el cingle de Tavertet fins a la Presa de Sau. Baixem la presa agafant la Ruta de Serrallonga (GR-178) amb vistes impressionants del pantà. Seguint el GR enfilem pels Boscos de Serrallonga i el Mas fins arribar a la Mare de Dèu del Coll on es pot veure bona part de la ruta. Baixem cap al Coll de Nafrè i desfem camí fins a tornar a Osor.

Tavertet

Mirador de la Mare de Dèu del Far

Vistes de les Guilleries, Girona i fins al Cap de Creus

Osor

Mirador de Tavertet

Vistes de les Guilleries, Pantà de Sau i la plana de Vic

Sant Martí Sacalm

Rupit

Poble molt bonic i bastant turístic. Bon lloc per agafar forces i subministres
Sitio relixioso

Font de la Pomareda

Mirador de la Presa de Sau

Mirador descobert del Far

Vistes a les Guilleries i l'Agullola