Tiempo en movimiento  58 minutos

Tempo  unha hora 12 minutos

Coordenadas 1013

Fecha de subida 15 de septiembre de 2018

Fecha de realización septiembre 2018

  • Valoración

     
  • Información

     
  • Fácil de seguir

     
  • Entorno

     
-
-
223 m
154 m
0
1,5
3,0
6,08 km

Vista 1773 veces, descargada 67 veces

preto de Tapia, Galicia (España)

A ruta parte da praia fluvial de Tapia, unha das que máis visitantes acolle na zona e que está equipada para gozar do contacto coa auga e a natureza nunha contorna privilexiada no río Tambre, e onde poderemos ver o muíño da Insua. Trátase dun antigo muíño, hoxe estaurado, que xa aparece recollido no Catastro do Marqués da Ensenada
de 1750
Desde aquí a ruta discorre paralela ao río ata que se incorpora á estrada e nos achega ata a Ermida da Nosa Señora da Madalena, unha pequena capela do século XVIII que ten ao seu carón un cruceiro e a milagreira Fonte Santa, á que aínda acoden moitas persoas devotas.
Seguindo un antigo caneiro chegamos ás ribeiras do rego do Andoriña que agochan varios muíños de regato. Estes muíños aproveitaban a forza deste rego para moer o trigo, o millo e o centeo.
Devagar, o noso paseo pasa a carón dunha das murallas defensivas do castro de Piñeiro
, un dos máis grandes da Maía, situado estratexicamente sobre un esporón desde
onde dominaban as terras que o circundaban e o río Tambre.Despois de pasar polo lugar de Rúa, o camiño lévanos ao Priorado de San Mamede. Alí encóntrase a igrexa, un edificio que foi un antigo convento beneditino (as súas orixes remóntanse revisiblemente ao século XI) e un hórreo de grandes dimensións.
Ruta moi recomendable, sinxela e comoda, sorprendente por momentos.

Historia del priorado de San Mamede

La espesura del arbolado esconde, en muchos casos, pequeños rincones cuya belleza e historia sólo se conoce excavando en su interior y en sus orígenes. Las ansias empresariales del siglo XXI pueden ser, como en este caso, motivo de excusa aparente para dar a conocer construcciones arquitectónicas cuya historia se remonta muchos años atrás. En este caso, se trata del antiguo priorato de San Martín, situado en la parroquia de San Mamede de Piñeiro, del concello de Ames y a tan solo doce kilómetros de la capital gallega. A unos pocos metros de la carretera general de San Mamede, desviándose, y en el mismo recinto que acoge, "de sempre", según los vecinos, la capilla y el cementerio parroquial.

El conjunto monacal se remonta al siglo X-XI, (siglo del Hierro y siglo de las Cruzadas) siendo un monasterio benedictino en sus inicios. A partir de aquí, su historia se cuenta a través de un sinfín de cesiones que pasaron por abades, gobernadores e incluso estuvieron en medio solicitudes que se hicieron a reyes y autoridades. Hoy en día, la estructura exterior e interior se mantiene en gran medida, aunque se llevasen a cabo algunas reformas, dejando a la vista un espacio arquitectónico conformado por el edificio propiamente monástico, la capilla al lado y el cementerio parroquial justo detrás del priorato frente a la misma entrada a la iglesia.
Info. El correo gallego
Foto

Foto

Río

Río

Ponte

Puente

Intersección

Intersección

Punto de información

Información

Árbol

Árbol

Foto

Foto

Foto

San Mamede de Piñeiro

Foto

El priorato de San mamede.

Foto

Rego Anduriña

Ponte

Puente

Ruinas

Muiños

Foto

Muiño no Anduriña

Foto

Foto

Sitio relixioso

Capela Magdalena

4 comentarios

  • Andrea Alvarez 1 10-jul-2020

    Estupenda para ir de paseo coa familia

  • Foto de manumkds

    manumkds 10-jul-2020

    Efectivamente, merece a pena tanto para país/nais como para los nenos/as. É moi desfrutona , gracias polo comentario.

  • alexscq 24-abr-2021

    Preciosa ruta para un paseo por la zona, se puede aprovechar para un baño o merienda en la playa fluvial.

  • Foto de manumkds

    manumkds 24-abr-2021

    Pues si, no es muy larga ni difícil, y acabas la ruta y en verano un chapuzón. Un buen plan y una buena zona para pasar un día.

Si quieres, puedes o esta ruta