• Foto de Ruta do río Xabriña (PR-G 119)

Fecha de subida 17 de mayo de 2009

Fecha de realización mayo 2009

4,4
8,8

preto de Paraños, Galicia (España)

Este roteiro promovido pola Comunidade de Montes Veciñais en Man Común de Paraños e que vai buscando o nacedeiro do río Xabriña é un dos que eu recomendaría facer. Case estou completamente seguro de que vos vai gustar.
Comeza na praciña de Portacortiñas, na parroquia de Paraños (concello de Covelo), a poucos metros da carretera N-120 e coincide aquí co Vieiro da Franqueira.
Logo de pasar polo cruceiro e a igrexa, imos xa cara ó río Xabriña ata acadar o muíño do Fundego e logo cruzamos a outra beira por unha ponte de madeira.
Topámonos coa Fonte da Fame que verte directamente ao río e comeza unha sucesión de muíños: das Meledas, de Paquito, de Rita e do Outeiro e no área de lecer esta o muiño da Ponte.
Camiñamos agora a certa distancia do Xabriña ao longo dunha levada e as augas do río corren rápidas nalgúns puntos. Despois de deixar atrás a pontella das Tapadas, chegamos ao Pozo do Demo, onde cae a auga logo de vir nun río encañonado. A vexetación de ribeira segue sendo exultante.
Espéranos a ponte de Portaseixas e despois unhas poldras que usábanse para vadear o río Xabriña. Ao chegar ao río Azal, seguímolo e nos mergullamos na fraga das Millariñas e vendo unha fervenza segue outra fraga: a de Chozas. A arboreda fáise densa e sequimos a procura do nacedeiro do Xabriña.
Pasamos por outros rápidos e outras poldras e máis muíños: da Veiga e da Costa. No está lonxe a aldea de Prado da Canda con seu peto da Virxe do Rosario, seu cruceiro e igrexa. Seguimos atopando fontes, hai máis de dez no percorrido. A vindeira aldea é Corzos, onde temos unha ermida e un peto pegado a ela.
Buscamos as ribeiras do río Xabriña e aí están os muíños do Codesal, das Veigas e das Ovellas.
Outra aldea: Currelos e a seguinte xa é A Lamosa, onde nace o río. Bordeamos o campo da festa para ver unhas casas de pedra abandonadas e comezamos a descender.
Pasamos por camiños fondos, con moitos carballos nas súas beiras de muros de pedra cobertos de carriza, para chegar unha vez máis ao río Xabriña que agora percorremos pola outra marxe. Enfrente vemos a maxestuosa fraga de Chozas.
Camiñamos ao carón da Levada do Lugar (non é unha de Madeira, pero pareceo) e pasamos pola outra beira do ruidoso Pozo de Demo e outra vez estamos a beira da Levada do Lugar.
Paraños agárdanos para rematar a ruta alí onde comezamos.
17-MAY-09 12:32:06
17-MAY-09 15:38:30

• Foto de edoarado

edoarado 19-may-2009

Me la guardo en favoritos para pasarme un día de estos. Covelo es un lugar precioso.

Un saludo

jesussimon 20-may-2009

Ya me contarás. La ruta es para repetirla.

• Achc 27-jun-2009

La acabo de hacer. Muy bien señalizada. Por fín una ruta, en la que no desaparecen las señales cuando más las necesitas. Ya estoy acostumbrado a empezar las rutas y una vez que desaparecen las señales, improvisarla. Pero esta se hace entera sin pérdida sin tener que ser un experto en la zona. La ruta realmente vale la pena; preciosa. Muchas gracias.
    Saludos

jesussimon 29-jun-2009

Ola, Ach: alégrome que che gustara a ruta. Un saúdo.

• voni 12-sep-2009

esta foto es muy bonita.Has visitado el merendero que hay por detras del Monteverde https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/ruta-do-rio-xabrina-pr-g-119-393155/photo-103356

jesussimon 14-sep-2009

Todo el sendero es precioso. Referente al merendero, no lo conozco. Me limité a seguir la ruta.

• jouprado 14-sep-2009

Deixovos os comentarios da ruta realizada por os amigos da web sendereando, a ligazon e a seguinte:
    David Prado da Canda

• aca 14-feb-2010

Ruta muy agradable, preciosos rincones ribereños, variada y cómoda. Volveré a hacerla en el verano con calor y espero darme un baño en las preciosas pozas, si llevan agua entonces.
    Sin lugar a duda la recomiendo. Vale la pena.

jesussimon 15-feb-2010

Hola, "aca", estoy de acuerdo contigo de que la ruta es preciosa. Creo que en cualquier época, pero, si cabe, más en el otoño o en verano.

• Foto de gipieme

gipieme 17-mar-2010

Hola buenos dias muy chula has dejado la ruta. Gracias. /outdoor-trails/ruta-do-rio-xabrina-pr-g-119-393155#wp-393157

jesussimon 17-mar-2010

Alégrome que che gustare a ruta do río Xabriña. É unha das que eu aconsello repetir. Un saúdo. /outdoor-trails/ruta-do-rio-xabrina-pr-g-119-393155#wp-393157

• Eliña 17-ago-2012

Hola, queriamos face-la ruta, e miro que nos comentarios puxéstedes que está sinalada, pero son de fai varios anos. Só quería saber si era boa a señalización dende o principio, ou si credes que no estará alí logo destes anos. Un saúdo e graciñas

jesussimon 19-ago-2012

Ola, Eliña: o roteiro fai moi pouco que foi homologado polo que a sinalización atópase ben, non terás perda e este é uns dos sendeiros que eu recomendo especialmente.
    Saúdos de Suso.

• Eliña 21-ago-2012

Gracias pola resposta, agradézocho. Polas fotos colgadas ten moi boa pinta

• Eliña 23-ago-2012

Unha ruta preciosa, merece a pena, mellor dito, é obrigatorio facela

jesussimon 23-ago-2012

Saúdos "Eliña". Estou totalmente dacordo contigo.

• Foto de Ju Y Ge

Ju Y Ge 15-sep-2012

Preciosa ruta. Una autentica selva, pero muy bien señalizada y con las pistas despejadas. Molinos y fragas. La hicimos mezclándola con la ruta de" sudandobotas",(http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2016032), para ir hasta la franqueira. MUY RECOMENDABLE Y GRACIAS POR COMPARTIR.

jesussimon 16-sep-2012

Saludos, "jamondepalo". A mí me encantó y se la recomiendo a quién me pregunte.

• Foto de edoarado

edoarado 01-oct-2012

Después de un buen tiempo con ella pendiente por fin hice esta ruta, con mis padres, el pasado sábado.

¡Fenomenal!

Una señalización, por medio de las marcas homologadas, perfecta, que no requiere para nada ni la más mínima consulta al GPS y un paisaje impresionante, especialmente adecuado para estos primeros días del otoño en que el agua vuelve a llenar los ríos y el sol hace brillar todo al atardecer.

Muy interesante la promoción de las labores relacionadas con la producción de cera, que, por la proximidad con el santuario de La Franqueira, tuvo gran importancia en la zona.

• Foto de Rilla Millas

Rilla Millas 25-jul-2013

Este domingo la voy hacer. .

jesussimon 26-jul-2013

Que la disfrutes tanto como yo. Saludos, Rilla Millas.

• Foto de carlosmina

carlosmina 03-nov-2013

Acabo de facela cuns amigos. É espectacular todo o treito do río. Do mellor que teño visto. De veras.
    Todo moi limpo, sinalizado. Os muiños identificados. O río nestas datas vai cheo e bravo. O Pozo do Demo é para deterse un bo rato a contemplar a forza da auga.

Unha nota pintoresca son os somieres que fan de peches dos prados. Xa algo moi noso que é imposible erradicar. Habería que integralos na paisaxe pintándoos de cores vivas ou algo parecido.

Noraboa a quen mantén esta ruta asi! Volverei.

• Foto de carlosmina

carlosmina 03-nov-2013

Espectacular!

jesussimon 03-nov-2013

Saúdos, "carlosmina". O asunto dos somieres parece moi boa idea.

• Foto de rastagus

rastagus 27-nov-2013

Moi ben esplicada

jesussimon 27-nov-2013

Gracias polo teu amable comentario, "rastagus".

• Foto de Anifarex

Anifarex 07-mar-2015

Es la segunda vez que hago esta ruta, la primera vez en verano y la segunda hace 15 dias... y es espectacular, me falta hacerla en otoño, dicen que merece la pena hacerla en als cuatro estaciones para ver los cambios y el colorido del entorno.
    De las pocas qeu están perfectamente señalizas.
    Gracias por compartir el trak.

jesussimon 07-mar-2015

Hola, "Anifarex".
    Como bien dices, no debes perdértela en otoño porque las riberas del Xabriña están llenas de árboles como los alisos y tampoco faltan las hermosas carballeiras.