Tempo  4 horas 22 minutos

Coordenadas 2671

Fecha de subida 9 de marzo de 2019

Fecha de realización marzo 2019

-
-
912 m
610 m
0
2,8
5,7
11,36 km

Vista 494 veces, descargada 20 veces

preto de Laje, Galicia (España)

Otra incursión en Fornelo de Montes. En tiempos pretéritos el Monte Cidade de Oitavén y la muy conocida Senda do río Barragán.
Fornelos de Montes, pertenece la comarca de Vigo, en el centro este de la provincia de Pontevedra, formado por siete parroquias y veinticuatro núcleos de población. La gran riqueza natural está protagonizada por la Serra do Suído y por los ríos que de ella descienden nacidos a más de mil metros, los del este entre el Coto Minuto y el Outeiro Vello y los del oeste en la Pena Aranda y en el Coto Cuerno. Se dice que, de las fuentes de estos montes, nacen cien riachuelos diferentes que se van a juntar en dos ríos, Parada del Valdohome y Barragán, estos su vez alimentan el río principal, el Oitavén, del que se abastece el embalse de Eiras.
Nuestro destino era la parroquia de A Laxe formada por núcleos de población de Entrerríos, O Couso, O Casal y A Airoa. En el área recreativa de A Airoa iniciamos A Ruta dos Chozos con sus variantes.
La sierra de O Suído conserva diseminadas por sus cumbres muchas muestras de arquitectura popular dedicadas al pastoreo. Estas construcciones tan singulares, se pueden remontar a la Edad Media. Son os Chozos do Suido.
La falta de vías de comunicación y la distancia que estos pastores recorrían les hacían pasar largas temporadas lejos de sus hogares. Por este motivo, y para protegerse de las nieves, tormentas y lluvias que asolan estas tierras, se organizaron para la construcción de unas estructuras en las que resguardarse, y de toda una serie de instalaciones secundarias, como lavaderos, fuentes o lareiras formando un grupo humano de varios habitantes con una gran actividad, donde pasar largas temporadas. Se construían en los lugares más protegidos de la sierra, aprovechando las ladeiras de la vertiente sur para protegerse de los fríos y húmedos vientos del norte.
En el recorrido el terreno estaba empapado de las recientes borrascas. Algo de niebla por momentos y un recorrido muy entretenido.
Las vistas de la fervenza de Casariños y la consiguiente bajada a la base de la misma que ofrecía unas vistas preciosas. Continuamos en busca de los Chozos de Casariños, construcciones muy típicas en A Serra do Suido y la del Faro de Avión.
Vamos hasta el mirador Xesteiro de Airoa con buenas vistas u piedras multiformes curiosas por el efecto de la erosión.
Los indicadores nos señalan distintos puntos para visitar. Cruzamos un puente de metal muy bien construido sobre el río Valdehome y otros riachuelos que entregan sus aguas al Valdehome. Cruzamos una campa bastante empapada de agua en busca de a Pedra de Abalar que ofrece una vista curiosa por su ubicación. Seguimos hasta el Coto dos Ladróns, como si fuera un refugio entre las moles de piedra. La siguiente visita son las ruinas de los Chozos do Corral do Porto.
Regresamos cruzando el puente de metal para girar a la derecha hasta los ochocientos metros sobre el nivel del mar. A partir de este punto, al fondo de la ladera, volvemos a divisar el río Valdehome que discurre vertiginoso zigzagueando por pendientes acentuadas. A medida que descendemos tenemos vistas hermosas sobre el río. En pendiente más pronunciada llegamos a una zona con vistas sobre la fervenza Coto Grande.
Seguimos ruta por una corredoira muy irregular hasta el rio Barranqueira da Fonte Uceira, que cruzamos por un puente para subir hasta el lugar de A Airoa.
Desde A Airoa deberemos subir hasta el área recreativa principalmente por un camino pedregoso e irregular y con abundante agua por las lluvias de esta semana.
Fenomenal recorrido por O Suido en Fornelo de Montes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Outra incursión en Fornelo de Montes. En tempos pretéritos o Monte Cidade de Oitavén e a moi coñecida Senda do río Barragán.
Fornelos de Montes, pertence a comarca de Vigo, no centro este de a provincia de Pontevedra, formado por sete parroquias e vinte e catro núcleos de poboación. A gran riqueza natural está protagonizada pola Serra do Suído e polos ríos que dela descenden nacidos a máis de mil metros, os do leste entre o Coto Minuto e o Outeiro Laxe e os do oeste na Pena Aranda e no Coto Corno. Dise que, das fontes destes montes, nacen cen regatos diferentes que se van a xuntar en dous ríos, Parada do Valdohome e Barragán, estes a súa vez alimentan o río principal, o Oitavén, do que se abastece o encoro de Eiras.
O noso destino era a parroquia da Laxe formada por núcleos de poboación de Entrerríos, Ou Couso, Ou Casal e A Airoa. Na área recreativa da Airoa iniciamos A Ruta dos Chozos coas súas variantes.
A serra de Ou Suído conserva diseminadas polos seus cumes moitas mostras de arquitectura popular dedicadas ao pastoreo. Estas construcións tan singulares, pódense remontar á idade media. Son os Chozos do Suido.
A falta de vías de comunicación e a distancia que estes pastores percorrían facíanlles pasar longas tempadas lonxe dos seus fogares. Por este motivo, e para protexerse das neves, tormentas e choivas que arrasan estas terras, organizáronse para a construción dunhas estruturas nas que resgardarse, e de toda unha serie de instalacións secundarias, como lavadoiros, fontes ou lareiras formando un grupo humano de varios habitantes cunha gran actividade, onde pasar longas tempadas. Construíanse nos lugares máis protexidos da serra, aproveitando as ladeiras da vertente sur para protexerse dos fríos e húmidos ventos do norte.
No percorrido o terreo estaba empapado das recentes borrascas. Algo de néboa por momentos e un percorrido moi entretido.
As vistas da fervenza de Casariños e a consecuente baixada á base da mesma que ofrecía unhas vistas preciosas. Continuamos en busca dos Chozos de Casariños, construcións moi típicas na Serra do Suido e a do Faro de Avión.
Imos ata o miradoiro Xesteiro de Airoa con boas vistas e pedras multiformes curiosas polo efecto da erosión.
Os indicadores sinálannos distintos puntos para visitar. Cruzamos unha ponte de metal moi ben construído sobre o río Valdehome e outros regatos que entregan as súas augas ao Valdehome. Cruzamos unha campa bastante empapada de auga en busca da Pedra de Abalar que ofrece unha vista curiosa pola súa localización. Seguimos ata o Coto dous Ladróns, coma se fose un refuxio entre as moles de pedra. A seguinte visita son as ruínas dos Chozos do Curral do Porto.
Regresamos cruzando a ponte de metal para virar á dereita ata os oitocentos metros sobre o nivel do mar. A partir deste punto, ao fondo da ladeira, volvemos divisar o río Valdehome que discorre vertixinoso zigzagueando por pendentes acentuadas. A medida que descendemos temos vistas fermosas sobre o río. En pendente máis pronunciada chegamos a unha zona con vistas sobre a fervenza Coto Grande.
Seguimos ruta por unha corredoira moi irregular ata o rio Barranqueira dá Fonte Uceira, que cruzamos por unha ponte para subir ata o lugar da Airoa.
Desde A Airoa deberemos subir ata a área recreativa principalmente por un camiño pedregoso e irregular e con abundante auga polas choivas desta semana.
Fenomenal percorrido por Ou Suido en Fornelo de Montes.

Ver más external

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta