Descargar

3 de mayo de 2017

abril 2017

Envía a tu GPS

Descarga rutas de Wikiloc directamente a tu Garmin, Apple Watch o Suunto.

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Envía a tu GPS Envía a tu GPS
Sé el primero en aplaudir

preto de Couso, Galicia (España)

Ruta circular de 9km aproximadamente, que discorre polas beiras de dous ríos da parroquia de Couso en Gondomar. O longo do seu percorrido atopamos elementos etnográfico como son os muíños.
O muíño tradicional galego ten unha serie de elementos que, con lixeiras variacións locais, se manteñen por todo o país. As variacións moitas veces veñen impostas pola propia natureza e situación do muíño.
No río Matalagartos podedes ver entre outros o muíño do Porto. Nas beiras do río de Couso están os muíños de Candal de Abaixo e de Arriba, os do Ferreiro, do Cabo, do Casal e o de Rañada.

- ESPAÑOL -
Sendero circular de 9Km aproximadamente, que transcurre por las orillas de dos ríos de la parroquia de Couso en Gondomar. A lo largo de su recorrido encontramos elementos etnográfico como son los molinos.
El molino tradicional gallego tiene una serie de elementos que, con ligeras variaciones locales, se mantienen por todo el país. Las variaciones muchas veces vienen impuestas por la propia naturaleza y situación del molino.
En el río Matalagartos se puede ver entre otros el molino do Porto. En las orillas del río de Couso están los molinos de” Candal de Abaixo” y “de Arriba”, “do Ferreiro”,”do Cabo”, “do Casal” y “ de Rañada

Inicio

Fervenza

Presote

• Foto de Presote
Os presotes facíanse de terra, de pedra ou mesturándoos. A súa función é a captación das correntes naturais de auga para o regadío de campos e leiras. a auga lévase por unha canle feita na terra (canleira) ata o presote. Teñen, case sempre, forma oval ou circular. A entrada de auga faise pola parte máis elevada, por un burato, e a súa saída é no lado contrario, a rente do chan. Este burato tápase cunha pedra a medida, deixando unha fenda na parte superior a modo de aliviadoiro, e refórzase con terra. A pedra que fai as veces de porta chámase ulleiro. A auga sae polas canles de rego comunal das diferentes leiras. Estas construccións son de tipo comunal, nas que os veciños póñense de acordo para o uso e as quendas tanto para o aproveitamento da auga como para alimpeza do mesmo. Moi parecido ao que se facía nos muíños.

Río

• Foto de Muiño da Rañada

Sitio relixioso

Peto de ánimas da Bastida

Tipo de ben: Petos de ánimas, Concello: Gondomar / Vigo (comarca) Parroquia: Couso (San Cristovo) Lugar: A Bastida Outra denominación do ben: Cronoloxía: Século XIX, Descrición: Peto de ánimas de tipo aberto apoiado no muro de peche dunha finca privada. O conxunto posúe unha fornela con cuberta a dúas augas e cruz de sección romboidal no cume. No seu interior vemos un retablo con restos de policromía no que aparecen tres almiñas. Na parte baixa, a tapa metálica do peto. A fornela aparece protexida por un enreixado metálico. Na parte baixa do conxunto aparece a seguinte inscrición: “AÑO 1822 POR LAS BENDITAS ANIMAS A.E.P.”

Cruceiro das Laxes

• Foto de Cruceiro das Laxes

Sitio relixioso

Calvario de San Cristovo

Tipo de ben: Calvario, Concello: Gondomar Parroquia: Couso (San Cristovo) Lugar: Boucía, A Outra denominación do ben: Cronoloxía: Descoñecida, Descrición: O Calvario de San Cristovo de Couso sitúase no muro da casa reitoral. O conxunto consta dun altar e un calvario, no que a cruz central non ten fuste, senón que apoia directamente enriba do muro.

• Foto de diegopdm

diegopdm 13 nov 2017

He realizado esta ruta  verificado  Ver más

Ruta muy agradable, de vegetación frondosa, mucho musgo, castaños, avellanos, robles etc.

• Foto de marisa lois

marisa lois 3 nov 2018

Preciosa ruta... si pudiera hacerse en su totalidad. Nos encontramos con un muro infranqueable de zarzas que, por mucho que lo intentamos, no nos dejó seguir. Una pena

• Foto de loretiyo88

loretiyo88 2 jul 2022

Esta ruta no se puede realizar. Las indicaciones que hay nada mas empezar no se pueden seguir, ya que tendrías que atravesar una propiedad privada. Tuve que buscar otra ruta, en este caso la de @mcmoledo , que si está bien, para poder continuar. Y de paso, hay zonas que deben ser limpiadas, ya que están llenas de maleza, sobre todo los últimos 3 km.