Tempo  3 horas 36 minutos

Coordenadas 1526

Fecha de subida 27 de julio de 2019

Fecha de realización julio 2019

  • Valoración

     
  • Información

     
  • Fácil de seguir

     
  • Entorno

     
-
-
341 m
145 m
0
3,8
7,7
15,4 km

Vista 553 veces, descargada 37 veces

preto de Covas, Galicia (España)

Galego

Interesante ruta que rodea Negreira con diferentes paisaxes, poboacións, aldeas e como non... Pazos.
Saímos de Xanin, onde está o polideportivo municipal dá Mamoa, estrada arriba sobre un km de asfalto e despois xa terra e camiños bos. Ao pouco de empezar , no km 1.700 aprox, ter especial coidado coa señalización existente, xa que ese sinal marca cara á dereita , cando realmente é á izda. Eu non a cambiei por medo a facelo mal e continuei pola izda, pouco despues noutro cruzamento volvín ver outro sinal ben colocada. Polo que a anterior está mal. Si podo cambiareina proximamente. O resto, en xeral, está ben sinalizado, faltan creo que son dous postes mais, polo que mellor usar gps ou mapa.
Neses primeiros metros de terra xa empezamos a camiñar pola pequena dificultade da ruta, é unha subida suave de 1.5 km aproximadamente, despues o resto da xornada é moi suave.
Por camiños con bastante eucalipto primeiro, e bosque mais fermoso despues, chegaremos ao fabuloso conxunto que forma A Ponche Maceira. Entraremos polo primeiro dos tres pazos que poderemos ver (desde fóra) e é o de Baladrón.
Pasearemos pola ponte antiga e volveremos para continuar camiño cara a Negreira de novo.
A entrada a Negreira facémola por pártea sur, Chancela e Logrosa, onde se atopa o segundo dos Pazos, o de Albariña.
Pasado leste internámosnos no nucleo urbano por uns metros para virar á izda e tomar un curto e un pouco abandonado paseo do rio Barcala. Ao acabar este tramo estaremos na parte de atras do 3 pazo de hoxe, o de Cotón, ao que desviandonos da ruta visitaremos (tamén desde fóra)
Volveremos cara ao rio de novo e atravesamos unha ponte, virar á dereita por un camiño de terra que xa está indicado. Este tramo tamén pegado ao rio Barcala, é de gran beleza, tranquilidade e suave.
Pouco despues de acabar este tramo xa estaremos chegando ao final da ruta de hoxe.

Castellano

Interesante ruta que rodea Negreira con diferentes paisajes, poblaciones, aldeas y como no... Pazos.
Salimos de Xanin, donde está el polideportivo municipal da Mamoa, carretera arriba sobre un km de asfalto y después ya tierra y caminos buenos. Al poco de empezar , en el km 1.700 aprox, tener especial cuidado con la señalización existente, ya que esa señal marca hacia la derecha , cuando realmente es a la izda. Yo no la cambié por miedo a hacerlo mal y continué por la izda, poco despues en otro cruce volví a ver otra señal bien colocada. Por lo que la anterior está mal. Sí puedo la cambiaré próximamente. El resto, en general, está bien señalizado, faltan créelo que son dos postes mas, por lo que mejor usar gps o mapa.
En esos primeros metros de tierra ya empezamos a caminar por la pequeña dificultad de la ruta, es una subida suave de 1.5 km aproximadamente, despues el resto de la jornada es muy suave.
Por caminos con bastante eucalipto primero, y bosque mas hermoso despues, llegaremos al fabuloso conjunto que forma La Te ponen Maceira. Entraremos por el primero de los tres pazos que podremos ver (desde fuera) y es lo de Baladrón.
Pasearemos por el puente antiguo y volveremos para continuar camino hacia Negreira de nuevo.
La entrada a Negreira la hacemos por la parte sur, Chancela y Logrosa, donde se encuentra el segundo de los Pazos, lo de Albariña.
Pasado este internámosnos en el nucleo urbano por unos metros para girar a la izda y tomar un corto y un poco abandonado paseo del ríelo Barcala. Al acabar este tramo estaremos en la parte de atras del 3 pazo de hoy, lo de Cotón, a lo que desviandonos de la ruta visitaremos (también desde fuera)
Volveremos hacia el lo ríe de nuevo y atravesamos un puente, girar a la derecha por un camino de tierra que ya está indicado. Este tramo también pegado al ríelo Barcala, es de gran belleza, tranquilidad y suave.
Poco despues de acabar este tramo ya estaremos llegando al final de la ruta de hoy.

Valoración MIDE


Ruta dos Tres Pazos

horario 4h 25'
desnivel de subida 267 m
desnivel de bajada 267 m
distancia horizontal 15,4 Km
tipo de recorrido Circular

severidad del medio natural 1
orientacion en el itinerario 2
dificultad en el desplazamiento 2
cantidad de esfuerzo necesario 3

Condiciones de verano, tiempos estimados según criterio MIDE, sin paradas.

Calculado sobre datos de 2019.
Instalación deportiva

(Polideportivo)

Waypoint

160 m altura

Ponte

A Ponte Maceira

Foto

Barca

Waypoint

Chancela

Monumento

Arriba está o Pazo de Coton

Pazo do Cotón e Capela de San Mauro Esta fortaleza medieval sufriu importantes reformas, o que ofrece gran dificultade para definir as súas raíces medievais. Cabo destacar a gran cheminea e a galería de pedra que se pode apreciar desde a rúa principal, ?Carreira de San Mauro?, antigo Camiño Real. Esta galería une as dependencias do Pazo coa Capela de San Mauro por medio do seu triplo arcada de pedra. No seu interior pódense apreciar unha ducia de escudos de armas de familias de nome en Galicia. É posible acceder ao Pazo durante A Feira do Románico que se celebra cada ano, situado no centro da Vila. A Capela de San Mauro sitúase no centro de Negreira atopamos o complexo histórico-artístico máis significativo da vila, a capela de San Mauro (San Amaro) e o Pazo de Cotón. Este conxunto relixioso foi construído no XVIII, con estrutura de tres naves. A Capela é de planta rectangular e unha soa nave con dúas augas. Posúe unha fachada sinxela composta por unha porta e sobre ela unha fiestra horizontal e máis á dereita, outra fiestra cadrada. No seu interior posúe un retablo neogótico e varias imaxes, sendo as máis antigas as de Santa Lucía e San Amaro (esta última, de época barroca)
Foto

Paseo rio Barcala y caseta de pescadores

Waypoint

Ermida de San Brais

Foto

Fontemirón

Waypoint

Logrosa

Foto

Nave1

Waypoint

Nave2

Monumento

pazo de albariña

O pazo de Albariña, de Varela ou do Capitán, Chancela (Logrosa) Na parroquia de Logrosa, no lugar de Chancela, atópase o Pazo dá Albariña. Este pazo ten base medieval aínda que ten estilos engadidos de reformas que se fixeron ao longo do tempo. Formado por unha construción en forma de L e dúas alturas, posúe un torreón moi marcado e con grosos muros nun dos seus brazos. Todo isto está rodeado por un belo xardín no que se atopa un pombal e dous hórreos e á súa vez atópase rodeado por un gran muro de pedra no que se deixan ver alicerces circulares na súa entrada. Na actualidade é privado polo que non se pode acceder a o.
Monumento

pazo de baladrón

Otro lugar interesante es el pazo situado a orillas de este río. Recibe el Nombre de Pazo de Baladrón. Su antigüedad no es mucha más de medio siglo, ya que fue construido entre los años 1945 y 1955. En su interior destacan sus palomares y sus hórreos. Hoy día es propiedad de un empresario lucense. Justo en la esquina de puente se encuentra la pequeña capilla de San Brais o San Blas construida en el siglo XVIII, que en otros tiempos fue la capilla de la Virgen del Carmen. En el siglo pasado se construyó un ábside semicircular neorrománico. También destaca la iglesia románica de Santa María de Portor que data del siglo XII, con reformas posteriores. Es de nave rectangular y tiene una sola torre. Esta torre y su fachada datan del siglo XVIII. Cabe destacar el hermoso y antiguo pueblo de Ponte Maceira, donde se ha pretendido conseguir una armonía con el conjunto. La presa hace más hermosa el paso de las aguas por esta localidad, en cuyas orillas podremos ver dos viejos molinos, que completan el conjunto.
Waypoint

Pista Deportiva2

Waypoint

Pista Deportiva3

Río

Rego de Doumes

Waypoint

Xanín

Waypoint

Zona Deportiva1

2 comentarios

  • Foto de CRA11

    CRA11 08-oct-2020

    He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

    Una ruta preciosa y muy bien explicada!

  • Foto de manumkds

    manumkds 08-oct-2020

    Cierto, es una ruta fácil de seguir y que merece la pena, me alegro de que te gustara. Y gracias por tu comentario 😉

Si quieres, puedes o esta ruta