4,2
8,5

preto de Samariá, Crete (Greece)

Samariá - Agía Rouméli
El descens de la Gorja de Samaria comença a l'altiplà d'Omalos, a 1.200mts d'atitud, un camí molt ben traçat, hi baixen mules, facilita la ràpida baixada per la paret de la gorja fins el fons, es un camí antic, a cops empedrat, durant la baixada hi trobem zones de descans, WC i alguna font d'aigua potable. Un cop al llit del barranc, el camí es suavitza i les altes parets ofereixen unes vistes impressionants, sobretot en el lloc mes estret, que ells anomenen les "Iron Gates".
El camí va sortejant el llit del torrent, a cops amb igua, a cops sense, fins arribar a la porta de sortida del Parc Nacional; allà hi trobaremm bars i restaurants per els mes assedegats, tambe hi ha un Bus que si vols t'estalvia els ultims 5kms. El camí segueix entre camps de conrreu i algunes cases fins el poble d'Agia Roumeli i la platja on refrescarse de la caminada.
Nosaltres hi varem anar desde La Canea (Xania) en bus fins a Omalos i desde Agia Roumeli amb baixell fins a Chora Sfakion, on varem agafar un altre bus per tornar a La Canea.