Tiempo en movimiento  3 horas 35 minutos

Fecha de realización octubre 2020

4,3
8,6

preto de Sant Pere de Vilamajor, Catalunya (España)

Si vas en cotxe, pots fer l'aparcament a qualsevol carrer del centre de Sant Pere de Vilamajor, per exemple a la mateixa Avinguda Sant Elies. Ja veus de seguida els cartells "camí de Sant Elies" i després trobaràs moltes indicacions durant tot el trajecte.

Avui en ple octubre, hi havia una batuda de caçadors de senglars "control ecològic" i no et podies sortir gaire del camí per seguretat; els corriols i trencalls del camí tenien indicadors de "perill, batuda de caça".

La pista de pujada és amena, tot i què els corriols serien molt més interessants. En algun tram la pista es fa monòtona, pesada, però les bones vistes a Montseny i Montnegre ajuden a distreure's.

Són uns 700m de desnivell, pujada constant però suau; el desnivell acumulat arriba a 850m en total, però no es massa dura si estàs mínimament preparat.

Al arribar a dalt de tot, poc a comentar, dos minuts per veure la petita construcció, les vistes des del Turó (100m més amunt), i encara et dónen ganes de seguir l'ascensió fins Turó de Saumont, això depèn de les forces que et quedin i el temps disponible.

Si pujes en diumenge, al baixar pots visitar el mercat setmanal de Sant Antoni de Vilamajor. Si dius que has pujat caminant a Sant Elies, segur que et regalen quatre cebes i quatre tomàquets per fer-te el dinar. Sinó, tranquilitat, només et cobraran 4 o 5€ ;-)