Tempo  20 minutos

Fecha de realización abril 2021

4,0
8,1

preto de Sant Quirze Safaja, Catalunya (España)

Temps: 04:41:26h, Velocitat: 3.4km/h
Moviment: 04:15:30h, Velocitat: 3.7km/h
Inici: diumenge, 4 d’abril de 2021 7:05:51 UTC
Final: diumenge, 4 d’abril de 2021 11:47:17 UTC

Activitat realitzada amb Elena

Caminada circular pel Moianès visitant Sant Quirze Safaja, Castellterçol, Castellcir i Sant Andreu de Castellcir.

La major part del recorregut és força monòton i ens trobarem ciclistes que aprofiten el traçat. Seguirem el sender GR-171, el Camí de vianants de Castellterçol a Castellcir, la pista asfaltada de Castellcir a Sant Andreu de Castellcir i les pistes d'ús agrícola que travessen els camps de Can Sants, el Vilardell, i l'antic Mas de Puigdomènech.

Cal tenir present una mica d'història del territori:

Castellcir:
La parròquia de Sant Andreu de Castellcir era una població d'hàbitat dispers que al llarg de la segona meitat del segle xx s'ha convertit en un poble agrupat; l'antiga església parroquial ha perdut el seu paper d'antic centre neuràlgic, i n'ha pres el relleu l'antic Carrer de l'Amargura, que ha esdevingut poble, on hi ha la Casa de la Vila, la nova església parroquial de Santa Maria, amb rectoria adjunta, l'escola i tots els comerços del terme. Més Informació: https://ca.wikipedia.org/wiki/Castellcir

Sant Andreu de Castellcir
L'església fou erigida a la segona meitat del segle XI. Consagrada el 8 de gener d'un any desconegut. Es va dedicar als apòstols Andreu, Jaume i Joan. Al segle XIII un dels absidiols es dedicà a Santa Maria. Les notícies més antigues de la seva existència daten del 1092 i 1116. Sobre l'origen i lloc d'emplaçament hi ha diverses hipòtesis, a part d'una llegenda que explica que aquesta església fou construïda pel senyor de Castellcir en un lloc no visible des del castell, ja que aquest, es comenta, assassinà el capellà en un acte de bogeria. Més informació https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Andreu_de_Castellcir

NOTA:
Quan vam fer la ruta, al pas pel Vilardell, uns gossos sense lligar ens van empaitar durant una estona i ens van obligar a seguir per la pista sense deixar-nos agafar el sender que baixa al riu Tenes.
Vam seguir la pista en direcció al Mas Puigdomènech i a la sortida del recinte vam veure el cartell de "Propietat privada".
Una alternativa podia haver estat seguir la pista del Forn rajoler de Puigdomènech que enllaça amb el sender que no vam poder agafar.

La Vileta

Església de Sant Quirze

Pujada del Poeta Màrius Torres

El Vilardell

A partir d'aquest punt la ruta travessa una propietat privada . Cal continuar per l'esquerra.