Tiempo en movimiento  2 horas 30 minutos

Fecha de realización diciembre 2019

2,3
4,5

preto de Gallifa, Catalunya (España)

Ruta linial (no circular) d'ascensió al cim de Sant Sadurní de Gallifa. Aparquem en un revolt de la carretera BP-1241 (cabuda per a 4-5 cotxes), d'on arrenca la pista forestal que hem de prendre. En poc més d'in kilòmetre de pujada molt suau, prenem un corriol a la dreta, amb dues variants que acaben convergint. Nosaltres prenem la variant esquerra de pujada, i la dreta la deixem per la tornada (recomanem fer pujada i baxada per la de l'esquerra, és més ombrívola, frondosa i estètica). El corriol té poques variants, i és força intuïtiu (davant de bifurcació, sempre la que puja XD); serpenteja tot guanyant alçada, amb pendents de suaus a moderades (8% a 15%), i el ferm sovint esdevé d'una certa dificultat. A partir de cota 800m aprox el corriol s'eixampla i, a pocs centenars de metres enllaça amb la pista forestal que ja no abandonarem fins el cim. Allà trobem una edificació que allotja l'ermita de Sant Sadurní, un refugi i unes ruïnes. Pel descens optem per la mateixa ruta d'ascens, amb dues petites variants, la ressenyada anteriorment i una altra que prenem just al cim mateix, consistent en prendre un corriol en direcció nord que en uns 400 m de pendent fort ens retorna a la pista forestal per la que havíem ascendit.