Tempo  3 horas

Coordenadas 2935

Fecha de subida 19 de enero de 2020

Fecha de realización enero 2020

-
-
100 m
70 m
0
3,2
6,3
12,64 km

Vista 53 veces, descargada 0 veces

preto de Pontevedra, Galicia (España)

El río Lérez nace en la Sierra del Candán, al pie del monte de San Benito después de juntarse las fuentes de Pao Dereito, el arroyo Dedra y, a continuación, los arroyos de la Mexadoira y de los Bidros. En O Rueiro da Noveliza es donde se puede decir que el río empieza a tomar cuerpo. Nace, por tanto, en las tierras de Aciveiro, en el ayuntamiento de Forcarei, y discurre por unos 60 kilómetros atravesando luego los ayuntamientos de Cerdedo, Campo Lameiro, Cotobade y Pontevedra.
Se trata de un recorrido lineal de unos seis kilómetros de baja dificultad, en el que se podrá conocer el diverso medio fluvial del tramo bajo del río Lérez, así como distintos medios forestales autóctonos.
Muy próxima al centro urbano de la ciudad, la senda parte del puente de los Tirantes por el margen izquierdo del río Lérez, donde va en forma de paseo hasta la playa fluvial, cerca del puente del tren. A partir de aquí avanza por diversas pasarelas de madera y caminos acondicionados (antaño antiguos senderos forestales que usaban los pescadores que iban al río) recorriendo los llamados Salones del Lérez, zonas donde el río se ensancha y discurre con calma gracias a la influencia de las mareas.
Poco a poco el camino se va adentrando en una zona de densa vegetación de ribera, entre robles y sauces. Destacan en esta zona la hermosa cascada de la Fillagosa, comparada por el Padre Sarmiento con los paisajes bucólicas de la mitología clásica, así como las ruinas del antiguo hotel-balneario del Lérez (de nombre Villa Buenos Aires) que aún conserva parte del edificio principal con la fuente de aguas medicinales en el interior.
La senda continúa por los antiguos accesos a la estación de bombeo del agua, un lugar donde el río provoca un gran estruendo por la fuerza que lleva. Desde aquí y hasta el final del trayecto en el embalse de Bora, los bosques de ribera adquieren mayor espesura y se pueden visitar algunos restos de molinos.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O río Lérez nace na Serra do Candán, ao pé do monte de San Benito despois de xuntarse as fontes de Pao Dereito, o arroio Dedra e, a continuación, os arroios da Mexadoira e dos Bidros. En Ou Rueiro dá Noveliza é onde se pode dicir que o río empeza a tomar corpo. Nace, por tanto, nas terras de Aciveiro, no concello de Forcarei, e discorre por uns 60 quilómetros atravesando daquela os concellos de Cerdedo, Campo Lameiro, Cotobade e Pontevedra.
Trátase dun percorrido lineal duns seis quilómetros de baixa dificultade, no que se poderá coñecer o diverso medio fluvial do tramo baixo do río Lérez, así como distintos medios forestais autóctonos.
Moi próxima ao centro urbano da cidade, a senda parte da ponte dos Tirantes pola marxe esquerda do río Lérez, onde vai en forma de paseo ata a praia fluvial, preto da ponte do tren. A partir de aquí avanza por diversas pasarelas de madeira e camiños acondicionados (outrora antigos carreiros forestais que usaban os pescadores que ían ao río) percorrendo os chamados Salóns do Lérez, zonas onde o río alárgase e discorre con calma grazas á influencia das mareas.
Aos poucos o camiño vaise penetrando nunha zona de densa vexetación de ribeira, entre carballos e salgueiros. Destacan nesta zona a fermosa fervenza da Fillagosa, comparada polo Padre Sarmiento coas paisaxes bucólicas da mitoloxía clásica, así como as ruínas do antigo hotel-balneario do Lérez (de nome Villa Buenos Aires) que aínda conserva parte do edificio principal coa fonte de augas medicinais no interior.
A senda continúa polos antigos accesos á estación de bombeo da auga, un lugar onde o río provoca un gran estrondo pola forza que leva. Desde aquí e ata o final do traxecto no encoro de Bora, os bosques de ribeira adquiren maior espesura e pódense visitar algúns restos de muíños.

Ver más external

Waypoint

A Illa das Esculturas

fuente

Agua potable

fuente

Agua potable.

Agua potable
Waypoint

Canal da Illa do Cobo

Waypoint

Encoro de Bora

Waypoint

Estación de Bombeo

Waypoint

Fervenza O Outeiro

fuente

Fonte

fuente

Fonte.

fuente

Fuente

panoramica

Illa das Esculturas

Información

Informativo

parquing

Inicio e Fin

refugio libre

Muiño

Ponte

Pasarela

Praia

Playa Fluvial

Ponte

Ponte de Ferro

Ponte

Ponte Peóns

Waypoint

Praia Fluvial do Lerez

Pravia Fluvial Do Lerez
Waypoint

Presa de Bora

Waypoint

Presa salmonera

Waypoint

Presa.

Ponte

Puente ferrocarril

Waypoint

Regato de Condesa

Waypoint

Regreso en O Pio

Parque

Área recreativa

Parque

Área recreativa.

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta