Tempo  2 horas 33 minutos

Coordenadas 510

Fecha de subida 3 de noviembre de 2019

Fecha de realización noviembre 2019

-
-
146 m
66 m
0
1,6
3,2
6,47 km

Vista 574 veces, descargada 50 veces

preto de Roxos, Galicia (España)

Galego

Enorme a sorpresa que me levo hoxe por este precioso souto moi próximo a Roxos e a Bertamiráns, limita os dous concellos de Ames e Santiago. Espesamente poboado por arbores e por sorte non demasiado de Eucaliptos. No lugar hai pequenos e limpos camiños empedradas que no seu dia daban acceso principalmente a un dos maiores muíños que existían en torno aos anos 50, A Casa do Pego, onde había numerosos muíños de auga e por primeira vez en kms á redonda tamén os había eléctricos.
Á Casa do Pego ben se accedía pola senda que utilicei hoxe para saír da ruta ou ben polo outro lado do rio Sar. Para iso había dúas pontes principalmente, por unha banda o de Silvouta e un pouco mais abaixo o de Cavirta, case derruído leste último.
Ao longo da ruta merece moito a pena gozar do bosque e mais no outono, baixo primeiro en dilección á ponte de Silvouta e pouco despois ao muíño de Silvouta, recuperado en 2008.
De ahi percorrese pouca distancia ata chegar ao Petróglifo do Souto. Seguimos ruta agora ata a ponte Cavirta. Volvemos sobre os nosos pasos ata chegar ao desvío anterior para virar á esquerda e continuar á Casa Do Pego.
Atópase en grave proceso de ruína, practicamente non conserva nada de teito, e algunhas paredes viñéronse abaixo ou están a punto. É unha zona curiosa para visitar do mesmo xeito que perigosa, polas caídas polo chan moi esbaradizo e tamén polo estado de abandono.
A zona inferior da casa e mais pegada ao rio conserva un pequeno tramo de muro polo que se pode camiñar, pero tamén é unha zona moi perigosa polo estado do muro e pola humidade.
Desde ahi divísase algo do tramo espectaculardo canón do Rio Sar.
Desde a entrada á Casa e pouco antes de baixar pola senda que hai á dereita, existe unha pequena senda á dereita que nos leva a outro tramo espectacular de rio, pero neste caso é o Arroio de Roxos. Por ahi comezamos xa a subir en dirección á saída da ruta.
Paseo precioso pero non carente dalgún risco nesta época do ano principalmente. Non está sinalizado polo que mellor utilizar mapa con track debuxado ou GPS.


Castellano

Enorme la sorpresa que me llevo hoy por este precioso souto muy próximo a Roxos (Santiago de Compostela) y a Bertamiráns (Ames), limita con los dos ayuntamientos. Espesamente poblado por arbores y por suerte no demasiado de Eucaliptos. En el lugar hay pequeños y limpios caminos de tierra o adoquinados que hace tiempo daban acceso principalmente la uno de los mayores molinos que existían en torno a los años 50, La Casa del Pego, donde había numerosos molinos de agua y por primera vez en kms a la redonda también los eléctricos.
A La Casa del Pego bien se accedía por la senda que utilicé hoy para salir de la ruta o bien por el otro lado del ríelo Sar. Para eso había dos puentes principalmente, por una parte lo de Silvouta y un poco mas abajo lo de Cavirta, casi derribado este último.
A lo largo de la ruta merece mucho la pena disfrutar del bosque y en otoño. Bajo primero en dilección al puente de Silvouta y poco después al molino de Silvouta, recuperado en 2008.
De ahi y a poca distancia se llega al Petroglifo del Souto. Seguimos ruta ahora hasta la ponte Cavirta. Volvemos sobre nuestros pasos hasta llegar al desvío anterior para girar a la izquierda y continuar a la Casa Del Pego.
Se encuentra en grave proceso de ruina, prácticamente no conserva nada de techo, y algunas paredes se vinieron abajo o están a punto. ES una zona curiosa para visitar al igual que peligrosa, por las caídas por el suelo muy esbaradizo y también por el estado de abandono.
La zona inferior de la casa y huella al ríelo conserva un pequeño tramo de muro por lo que se puede caminar, pero también es una zona muy peligrosa por el estado del muro y por la humedad.
Desde ahi se divisa algo del tramo espectacular del cañón del Río Sar.
Desde la entrada a la Casa y poco antes de bajar por la senda que hay a la derecha, existe una pequeña senda a la derecha que nos lleva a otro tramo espectacular del rí, pero en este caso es el Arroyo de Roxos. Por ahi comenzamos ya a subir en dirección a la salida de la ruta.
Paseo precioso pero no carente de algún riesgo en esta época del año principalmente. No está señalizado por lo que mejor utilizar mapa con track dibujado o GPS.

VALORACIÓN MIDE


Ruta do Souto de Roxos

horario1h 35'
desnivel de subida132 m
desnivel de bajada132 m
distancia horizontal6,5 Km
tipo de recorridoCircular

severidad del medio natural3
orientacion en el itinerario3
dificultad en el desplazamiento3
cantidad de esfuerzo necesario2

Condiciones de tres estaciones, tiempos estimados según criterio MIDE, sin paradas.

Calculado sobre datos de 2019.
Foto

Agra de Arriba

Foto

aldea silvouta

Foto

camiño2

Ruinas

casa do pego

Río

cañon rio sar

Foto

Corredoira Nova

Ruinas

muiño silvouta

Ruinas

muiños do pego

Ruinas

muro pedra peligroso

Waypoint

O Souto1

Foto

O Souto11

Sitio arqueolóxico

petroglifo do souto

Ponte

ponte cavirta

Ponte da Cabirta (Quistiláns-Bugallido): Cruzaba o río Sar sobre unha fervenza. Destruída por unha enchenta no ano 1987. Segundo a lenda, esta ponte estaba encantada, dela saía ao mencer unha galiña con pitos de ouro, e o que conseguise desencantala levaría o tesouro. Moita mais info aqui: http://historiadeortono.blogspot.com/2010/04/as-pontes-antigas-sobre-o-sar.html
Ponte

ponte vella silvouta

Foto

Río Roxos

Río

Río Sar

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta