Tempo  7 horas 10 minutos

Fecha de realización marzo 2015

3,2
6,3

preto de Leiro Grande, Galicia (España)

Este roteiro artéllase arredor do río Avia, augas enriba dende Leiro, ata acadar a desembocadura do Arenteiro en Pazos, xa no concello de Boborás.

Comezamos no paseo fluvial de Leiro, na ponte de Esperela e a contracorrente atravesamos a carballeira de Sueirexa, afastándonos un chisco do río para atravesar o rego de Fondós. Procurando deseguido de novo as arboradas marxes do Avia para mergullarnos noutra vizosa carballeira na que son visíbeis os muros de antigos socalcos para o cultivo.

Deixamos a comarca do Ribeiro e entramos na de Carballiño, en Boborás, para admirar os restos da ponte medieval da Cruz que estaba formada por catro arcadas feitas con perpiaños e que foi derruida durante a invasión napoleónica. A poucos metros de aquí temos a desembocadura do río Arenteiro e na súa canle érguense esculturas coma a da serea.

Enfilamos cara a Pazos de Arenteiro, declarado Conxunto Histórico-Artístico no ano 1973 e que posúe varias casas grandes: Casa de Enriba, Casa e Granxa de O Mato, Casa do Ouro, Pazo de Cervela, Pazo de Feixóo, Pazo do Currelo, Pazo dos Tizón e Pazo de Laxas e máis a igrexa de San Salvador, vencellada a Orde Militar de Malta. Todo esto para ver paseniñamente.

Pasamos a outra ribeira do Avia e acompañamos a súa baixada a media aba, afastados do río, agardándonos o paso pola antiga aldea de Viñoá, metida en plena fraga e cos restos das súas casas de pedra engulidas pola abondosa vexetación.

Deixando atrás uns solleiros viñedos, chegamos a aldea de A Costa con magníficas vistas sobre Leiro ao que baixamos polo Camiño Real.

Núcleo de poboación no concello de Leiro.
Aldea abandonada no concello de Leiro.
Camiño polas beiras do río Avia, entre árbores.
Antigo Camiño Real de Lebosende a Leiro.
Bosque de carballos nas marxes do río Avia.
Pequena carballeira preto do núcleo de Leiro.
Central hidroeléctrica as beiras do río Avia.
Punto de inicio do percorrido, no paseo fluvial ao carón da ponte de Esperela.
Congostra que desde Pazos de Arenteiro leva a aldea abandonada de Viñoá.
Punto de desembocadura do rio Arenteiro no Avia, en Pazos de Arenteiro.
Fonte na aldea abandonada de Víñoá.
Igrexa en Pazos de Arenteiro. Vencellada a Orde Militar de Malta.
Concello da comarca do ribeiro, atravesado polo río Avia.
Muíño no rio Arenteiro, en Pazos.
Pasarela metálica no paseo fluvial de Leiro.
Parroquia do concello de Boborás. Ten un núcleo que foi declarado Conxunto Histórico-Artístico no ano 1973 pola gran cantidade de casas grandes que hai.
Ponte sobre o río Arenteiro, preto do Pozo dos Fumes.
Ponte en ruínas de orixe medieval, sobre o río Avia, en Pazos de Arenteiro.
Ponte sobre o río Avia en Leiro. Punto de comezo do roteiro.
Ponte sobre o río Avia en Pazos de Arenteiro.
Rego que pasa pola aldea abandonada de Viñoá.
Tributario do río Avia pola esquerda. Preto do núcleo de Leiro.
Tributario do río Avia pola esquerda, sendo a súa desembocadura en pazos de Arenteiro.
Río que pasa pola comarca do Ribeiro, desembocando en Ribadavia no río Miño pola súa marxe dereita.
Construción en ruinas a beira do río Arenteiro, preto da súa desembocadura.
Casa de pedra en ruinas na aldea abandonada de Viñoá.
Escultura dunha serea nun bolo granítico na canle do río Arenteiro, en Pazos.
Plantación de viña no lugar de A Costa, Leiro.