• Foto de Zuiderzeepad Lemmer - Stavoren

Fecha de realización junio 2018

-3 m
8,2

preto de Lemmer, Friesland (Nederland)

Op 15 juni 2018 liep ik van Lemmer naar Stavoren. Met de trein van 6:06 van Utrecht Overvecht naar Utrecht CS. Vandaar om 6:18 de intercity naar Heerenveen genomen, waar ik om 7:58 ben aangekomen. Daarna bus 315 genomen van Heerenveen naar Lemmer, waar ik om 8:35 begonnen ben aan de wandeling. Het was een zonnige en warme dag. Eerst begonnen met het bekijken en fotograferen van hetgeen de stad Lemmer te bieden heeft. Na het van enige afstand fotograferen van het ir. Woudagemaal kwam ik buiten de stad Lemmer terecht. Na enige kilometers kwam ik bij de oude joodse begraafplaats van Tacozijl.
Vervolgens passeerde ik de dorpen Nijemirdum en Oudemirdum. Rondom de oude kerktoren van Nijemirdum was een kerkhof met oorlogsgraven van omgekomen luchtmachtvliegers van het Gemene Best. Op de stenen Gaaikemabank uit 1902 heb ik mijn lunch genuttigd.
De tocht ging verder langs de kust van het IJsselmeer, waarbij opviel, dat er op sommige plaatsen geen zeedijken waren, omdat de kust hoog genoeg lag, als het ware een klifkust.
Uiteindelijk bereikte ik volgens planning voor 15:24 het stationnetje van Stavoren. Stavoren heeft ook het nodige wat goed te fotograferen is. Uitgebreide tijd ontbrak me want ik had weinig zin om mijn trein te missen. De frequentie is 1 trein per uur.
Na de treinrit naar Sneek en een busrit met lijn 98 naar Heerenveen vertrok de intercity om 17:02 naar Utrecht CS. Kortom een lange dag.