Tempo  6 días 20 horas 22 minutos

Fecha de realización abril 2017

-40 m
776,92 mn

preto de Catania, Sicilia (Italia)

Des d'Split, a Croàcia, camí d'una nova vida al club de navegació Neptuno http://www.neptuno.es/club-de-navegacion-barcelona/
el veler Bavaria Cruiser 46 - Sveti Nikola travessa la Mediterrània en dues setmanes.

Naltros ens afegim a la tripulació a Catania on ens deixen el Luis i en David de manera que fem la segona part del viatge amb el Patró Sebas i en Xavi.

Ben sopats de pizza siciliana, descansats i amb el vaixell ben a son de mar sortim de Catania costejant cap al NE fins arribar a la tarda a l'estret de Mesina emocionant en tots els sentits: intensa presència de dofins (creiem que dues espècies) i per segona vegada en tota la nostra vida sentim la música dels cetacis: una parella de llistats ve directa cap el veler per l'amura d'estribor saltant, es posa a la nostra proa durant uns moments i sentim perfectament el seu diàleg des del veler. Marxen de seguida per on han vingut però ens queda per sempre aquesta profunda impressió d'adonar-se que la capacitat de comunicació no és ni molt menys exclusiva de la nostra espècie. També emocionant el trànsit intens (hem de canviar de rumb per cedir el pas a un cargo), el paisatge a banda i banda i els intensos corrents i remolins increïbles al nord del canal.

Passem la vesprada entre les Eòlies i Sicília i arribem a Palermo l'endemà -després d'una matinada preciosa- amb intenció de repostar i seguir ruta. Però Sicília funciona a la siciliana: cap gasolinera oberta a Palermo i hem de fer-hi nit fins que ens atenguin demà de matí, val a dir que van obrir ben d'hora. Ja posats fruïm de la cuina siciliana, passegem per la ciutat autèntica i bruta i descansem a port.

Sortim de Palermo de bon matí i a més d'un paisatge vistós veiem un munt de tortugues a l'aigua, durant vàries milles vora la costa.

Dos dies travessant la mar Tirrena cap a Sardenya, descans a Cagliari on els clubs nàutics t'atenen i et dirigeixen al teu amarratge per telèfon: "deixi a la dreta la policia, passi pel costat dels bombers... veu aquella llanxa... allà, sí, sí, hi ha un parell de velers grossos i posi's en qualsevol finger, demà ja ens veurem..."
Un altre vespre gastronòmic, dutxa, descans, compres, gasolinera, farmàcia i ben acomboiats amb les previsions méteo que ens envia el Ferran ens preparem per tres dies a mar obert.

Passat el cap Spartivento tenim una bona ventada de proa i fem uns quants bordos a vela reduïda però ben aviat cau el vent i baixa la mar i comença una llarga navegada a motor.

Els tres dies de travessa ens ofereixen tortugues, velella, bonítol, un grapat de dofins, una dotzena de rorquals, mitja de caps d'olla i fins i tot alguns catxalots a més de vespres, matinades i nits estelades difícils d'oblidar. I un atac de lumbàlgia.

Arribem de matinada a Barcelona sense més novetat, avui ens espera un bona caminada, ja descansarem després...
Interessants formacions volcaniques (?)
Port per repostar sota l'Etna actiu
Des d'aquí es veu que és molt maca i no es nota que sigui massa turistic...
CH9 TRABIA
Empcionant sentir els dofins parlar
Arribem de matinada, una setmana naegant
No hi vàrem a anar però és maca igual!
Molts i a jugar amb la proa i no poso els videos per no fer-vos plorar...
Milions de meduses surant al vent i la corrent
Una altra posta antològica
No tantes com a Sicília però aquí tenia la càmera a mà